حادثه دلخراش برای کودک 6 ساله / مصدومیت شدید بر اثر حمله سگ‌های ولگرد

کدخبر: ۴۹۲۵۷۶
ااقتصادنیوز: یک کودک 6 ساله مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت و به بیمارستان انتقال یافت.
حادثه دلخراش برای کودک 6 ساله / مصدومیت شدید بر اثر حمله سگ‌های ولگرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روز گذشته یک کودک شش ساله در شهرستان مسجد سلیمان مورد حمله سگ‌های بلاصاحب قرار گرفت و از ناحیه سر و گردن دچار مصدومیت شدید شد و به بیمارستان انتقال یافت.  

روح الله جلیلی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان با اظهار تاسف از حادثه پیش‌آمده برای کودک مسجدسلیمانی گفت: این حادثه در منطقه مال‌شنبه مسجدسلیمان رخ داد و در حال حاضر کودک آسیب‌دیده در حال گذراندن مراحل درمانی است.

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی مسجدسلیمان مستعد افزایش سگ‌های بالاصاحب است، افزود: متاسفانه سامان‌دهی این جانداران طی سال‌های گذشته رها شده است و این امر زمینه افزایش جمعیت سگ‌ها در محلات را فراهم کرد.

جلیلی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای سامان‌دهی سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان گفت: در چندماه اخیر فرآیند زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی مربوطه آغاز شده است و ضمن انعقاد قرار داد با پیمانکار، اکیپ‌های زنده‌گیری فعال شده است.

وی گفت: اکیپ‌های زنده‌گیری به صورت شبانه حدود 30 قلاده سگ‌بلاصاحب را زنده‌گیری و به سایتی که برای نگهداری از این جانداران در خارج از منطقه شهری احداث شده است، منتقل می‌کنند که امیدواریم با فعالیت بیشتر این اکیپ‌ها بتوانیم به زودی جمعیت سگ‌های بلاصاحب را در مسجدسلیمان کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از آغاز سال ۱۴۰۰ تا دی ماه، ۱۸۶۷ مورد حیوان گزیدگی در اهواز اتفاق افتاده که جدای از صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی هزینه ای بالغ بر ۱۸میلیارد تومان روی دست حوزه سلامت گذاشته است.

در بهمن‌ماه سال گذشته دکتر مریم جوادپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز پس از مواجهه با گله‌ای از سگ‌های ولگرد، در حالی که تلاش می‌کرد از آن‌ها فرار کند با خودروهای عبوری تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

در فروردین ماه امسال نیز یکی از کارکنان علوم پزشکی اهواز در حلقه محاصره ۲۰ سگ ولگرد قرار گرفت و  دچار آسیب‌های جدی شد.

در عین حال یک قلاده سگ ولگرد در یکی از محله‌های شهر جنت‌مکان گتوند به کودکی دوساله حمله و وی را از ناحیه بینی مجروح کرد.

همچنین یکی از کارکنان اداره دامپزشکی شوشتر نیز در سال گذشته حین انجام عملیات واکسیناسیون، توسط یک قلاده سگ مورد حمله و گزش قرار گرفت و برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان انتقال یافت.

مخاطبان فارس با تشکیل کمپینی تحت عنوان «مطالبه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح کلانشهر اهواز»  عنوان داشته‌اند که در مناطق مختلف کلان‌شهر اهواز سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای جولان می‌دهند و این امر  باعث ترس و وحشت خصوصا در زنان و کودکان شده است. مخاطبان فارس با ایجاد این کمپین خواستار جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید