واکنش احمد توکلی به دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور/ گفت و گویی برقرار نشد، دورهمی بود

کدخبر: ۴۹۲۶۲۸
احمد توکلی درباره دیدار با رئیسی گفت: افراد مشهور جناح ها دعوت شدند که حرف های خودشان را در چهار دقیقه بزنند و در این زمان نمی شود تحلیل ارائه داد. ولی در این جلسات زمینه تنازع سیاسی کم می شود و این به نفع کشور است. بدون هیچ تردیدی، تنازع مخالف توسعه است
واکنش احمد توکلی به دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور/ گفت و گویی برقرار نشد، دورهمی بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دیدار رئیس جمهور با جناح های سیاسی تنازع جناحی را کم می کند، گفت: آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد. در ادامه گفت و گو با احمد توکلی را می خوانید.

چه مطالبی در دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور مطرح شد؟ این دیدارها و مطالبی که در آنها مطرح می شود چه قدر به حل مشکلات کشور کمک می کند؟

این دیدارها در حقیقت یک نوع دورهمی است و در آنها گفت و گو رخ نمی دهد. افراد حرف های خودشان را بیان می کنند و رئیس جمهور هم جمع بندی می کند که ممکن است خیلی به مشکلات ربط نداشته باشد. ولی بی خاصیت نیست. چون وقتی چشم در چشم شود، حیا پیدا می شود و تنازع جناحی را کم می کند؛ و این نعمت ارزشمندی است.

بنابر این، نمی توان به این دیدارها امید بست. چون طبیعتا هر نفر حرف های خودش را می زد و نمی توان نتیجه گرفت؛ وقت هم چهار دقیقه است.

 

یعنی گفت و گوی بین جناحی یا بین رئیس جمهور و جناح های مختلف که می توان از نوع جلسات انتظار داشت، اتفاق نیفتاد؟

نه؛ برقرار نشد.

 

جزئیاتی از حاشیه‌های یک دیدار | بگو مگوی داغ رسایی و هاشمی | افطاری باجناقم نرفتم | به من زنگ می‌زنند تا علیه دولت صحبت کنم | پاسخ رئیسی به ابطحی

 

 

پیشنهاد شما برای پربارتر شدن این جلسات چیست؟

آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد؛ الآن گفت و گو نیست.

 

یکی از انتقاداتی که به این دیدار شده این است که در خصوص مسائل کلی گویی کرده اند و به جزئیات راهکارهای حل مسائل کشور نپرداخته اند . نظر شما در این خصوص چیست؟

طبیعی است. عرض کردم که جلسه شنیدن اطلاعات و تحلیل ها نبود. افراد مشهور جناح ها دعوت شدند که حرف های خودشان را در چهار دقیقه بزنند و در این زمان نمی شود تحلیل ارائه داد. ولی در این جلسات زمینه تنازع سیاسی کم می شود و این به نفع کشور است. بدون هیچ تردیدی، تنازع مخالف توسعه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید