جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب ها از هرندی/چه اطلاعاتی بر روی سامانه شفافیت شهرداری بارگذاری می شود؟

کدخبر: ۴۹۲۶۵۹
اقتصادنیوز: عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر، استخدام ها، بارگذاری اطلاعات بر روی سامانه شفافیت و ... توضیحاتی ارائه داد.
جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب ها از هرندی/چه اطلاعاتی بر روی سامانه شفافیت شهرداری بارگذاری می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس برنامه شهرداری گردی در دستور کار کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است. مدتی است هر هفته برخی از اعضای شورای شهر تهران  به بخشی از شهرداری تهران رفته و از نزدیک در جریان امور کارکنان قرار می‌گیرند و باآنها صحبت می کنند.

در دوره قبلی مدیریت شهری تعدادی دستیار مدیر جذب شهرداری تهران شدند که البته حواشی زیادی داشت و قرار بود اسامی  این افراد بر روی سامانه شفافیت شهرداری تهران قرار گیرد که البته این امر رخ نداد و در این دوره هم موضوعاتی در این زمینه مطرح شد.

رفع آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری است و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است و بخشی از معتادین متجاهر و کارتن خواب ها از سطح شهر جمع آوری شده اند و شهرداری تهران در این زمینه برنامه های گسترده ای دارد.

در برخی از محلات شهر تهران سرانه درمانی به شدت کم است به عنوان مثال برخی از مناطق حتی یک بیمارستان هم ندارند این در حالی است که در این مناطق تعداد زیادی از شهروندان سکونت دارند. سرانه درمانی به صورت عادلانه توزیع نشده است و مدیران شهری به دنبال رایزنی با مسئولین وزارت بهداشت برای رفع این مشکل هستند.

در دوره قبل مدیریت شهری سامانه شفافیت راه اندازی شد اما اطلاعات به صورت کامل بر روی سامانه قرار نگرفت و در این زمینه اعتراضاتی هم مطرح شد. قرار است در این دوره مدیریت شهری تمامی اطلاعات به صورت شفاف در اختیار شهروندان قرار گیرد و شهرداری در حال بارگذاری اطلاعات بر روی سامانه شفافیت است.

بافت فرسوده از جمله معضلات اساسی در شهر تهران است که در ادوار گذشته این مشکل برطرف نشده و به قوت خود باقی است . مشوق هایی که در زمینه بافت فرسوده در نظر گرفته شده کافی نیست و شهروندان و سازندگان را ترغیب به نوسازی نمی کند. مدیران جدید شهری تصمیم دارند که در زمینه مشوق ها اصلاحاتی انجام دهد و مردم را تشویق به نوسازی کنند تا بتوانند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند. البته شهرداری تهران در زمینه مسکن هم ورود کرده و برنامه های دارد تا بتوانند موانع موجود در ساخت و ساز را برطرف کند و در زمینه تفاهم نامه های هم امضا شده است.

در خصوص آخرین وضعیت نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران، جمع آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب ها، استخدام نیروها در شهرداری تهران، وضعیت کارکنان، طرح ها و لوایح در کمیسیون برنامه وبودجه، سامانه شفافیت و ... با ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم.

در خصوص برنامه شهرداری‌گردی توضیح دهید. شنیده شده هر هفته به یکی از بخش‌های شهرداری رفته و با کارکنان صحبت می‌کنید این اتفاق تا چه زمان ادامه دارد؟

مسئولیت کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران هم برعهده من است/در هر هفته به یک بخش شهرداری بدون حضور مدیران می رویم و با کارکنان در خصوص موضوعاتشان صحبت می کنیم

بنده علاوه براینکه عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هستم مسئولیت کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران هم برعهده من است. در قالب این کمیته برنامه شهرداری‌گردی را گذاشته‌ایم و در هر هفته به یک بخش از شهرداری تهران رفته و بدون حضور مسئولین فقط با کارکنان صحبت و درباره وضعیت کار، استخدام به مسائل رفاهی نحوه برخورد مدیران و ... صحبت می‌کنیم.

 طی نامه‌ای مشکلات را برای شهردار تهران و رئیس شورای شهر ارسال می‌کنیم

موضوعات را جمع‌بندی کرده و طی نامه‌ای مشکلات را برای شهرداری و رئیس شورای شهر ارسال می‌کنیم.هفته گذشته از منطقه 21 و سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بازدید کردیم و قبل‌تر از آن هم به منطقه هفت رفته بودیم و این  موضوع ادامه دارد.

قرار است کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران چه کارهایی انجام دهد؟

بررسی موضوع 3 شیفته شدن در شهرداری/موضوعات احصا و برای شهرداری ارسال شد

طرح‌ها و برنامه‌هایی در حوزه منابع انسانی در این کمیته بررسی می‌شود. البته این را بگویم طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در حوزه منابع انسانی به این کمیته تخصصی آمده و موضوعات بررسی می‌شود. به عنوان مثال بحث سه شیفته شدن در شهرداری تهران مطرح است و البته ابلاغ شده و در برخی از مناطق و نواحی و قسمت‌هایی از شهرداری اجرایی شده است. البته جلسات در این زمینه برگزار شده و نواقص درآمده است. در مورد سایر طرح‌ها هم همین کارها را می‌کنیم.

چه طرح‌ها و لوایحی برای ارتقای شغلی پرسنل در شهرداری دارید؟ دراین باره توضیح دهید.

توضیحات عضو شورا در خصوص دستیار مدیران؛ استفاده از این افراد برعهده شهرداران مناطق و معاونین گذاشته شد

یکی از موضوعاتی که اخیراً مورد بحث قرار گرفت بحث دستیاران مدیران بود که این افراد در دوره قبل مدیریت شهری جذب  شهرداری تهران شده بودند البته رفت و برگشتی در این زمینه وجود داشت و در نهایت قرار شد استفاده از این افراد برعهده شهرداران مناطق و معاونین گذاشته شد.

بررسی طرحی که شهرداری برای پست‌های 5-15 به پایین نیروی وارد نکند و از افراد بدنه استفاده کند

البته طرح‌ها و لوایحی هم در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران داریم که در حال بررسی است و بعداز تأیید به صحن شورای شهر می‌آید. یکی از این طرح‌ها مربوط به پست‌های سازمانی شهرداری است طرحی که سال گذشته در صحن شورای شهر پیشنهاد شد که شهرداری برای پست‌های 5-15 به پایین نیروی وارد نکند و افراد داخل شهرداری را ارتقا دهد. این طرح آماده است قرار است در کمیسیون بررسی و به صحن شورا بیاید.

برنامه محله‌گردی در دستور کار شما بود اما مدتی است که متوقف شده علت این امر چیست؟

 هر هفته به یک محله کم برخوردار می‌رفتیم/مشکلات را برای شهرداری می فرستیم/به دلیل ماه مبارک رمضان کار قدری کند شد اما از هفته آینده  محله گردی دوباره شروع می‌شود

در کنار کار کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران یک برنامه محله‌گردی داشتیم که البته به دلیل ماه مبارک رمضان قدری کارها انجام نشد اما دوباره این محله‌گردی‌ها آغاز می‌شود. هر هفته به یک محله کم برخوردار می‌رفتیم و مشکلات را بررسی کرده و طی نامه رسمی به شهرداری اعلام می‌کردیم و بعد هم پیگیری می‌کردیم تا مشکلات برطرف شود. به دلیل ماه مبارک رمضان کار قدری کند شد اما از هفته آینده دوباره شروع می‌شود. 

بازدیدهایی از محله هرندی داشتید البته شنیده شده که بخش عمده‌ای از مشکلات در  این محدوده برطرف شده در این زمینه توضیح دهید؟

بازدید رئیس جمهور از هرندی/ مهم‌ترین موضوع بحث کارتن‌خواب‌ها و معتادین متجاهر در سطح محله هرندی  بود/بحث خانه‌های رها شده و نقاط ناامن از دیگر موضوعات بود

ما در محلات شهر مهم‌ترین مشکلات را احصا می‌کنیم. به محله هرندی هم رفتیم و گزارشی از وضعیت هرندی  تهیه و در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و بازتابی هم داشت. توئیتی هم بنده در این باره زدم و از رئیس جمهور خواستم به محله هرندی برود البته ایشان هم لطف کردند و بازدیدی از محله هرندی داشتند.

کاروانسراها و خانه‌های رها شده پاتوق کارتن‌خواب ها و معتادین متجاهر/خانه های پلاک قرمز در هرندی/بخشی از کارتن خواب ها و معتادین متجاهر جمع شدند

یکی از مهم‌ترین مسائل بحث کارتن‌خواب‌ها و معتادین متجاهر در سطح محله بود و همچنین بحث خانه‌های رها شده و نقاط ناامن از دیگر موضوعات بود. کاروانسراها و خانه‌هایی که رها شده بودند و پاتوق کارتن‌خواب و معتادین متجاهر. البته خانه‌های پلاک قرمز را هم داشتیم (خانه‌هایی که محل تردد قاچاق مواد مخدر و بزهکاری بود) تمام موضوعات احصا شد شهرداری تهران و نیروی انتظامی را کار را آغاز و اقدامات وسیعی انجام دادند و بخشی از کارتن خواب ها و معتادین متجاهر جمع آوری شدند البته بنده به این منطقه دوباره سر می‌زنم.

یکی از معضلات اساسی در محلات کم برخوردار تهران  بافت فرسوده است سال‌ها است که این مشکل به قوت خود باقی است چه برنامه‌ای برای رفع این مشکل در پایتخت دارید؟

موانع شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده باعث شده بود که افراد کمتر به سمت نوسازی بیایند/نوسازی مقرون به صرفه نبود و  برخی موارد به هر خانواده یک واحد کوچک هم نمی رسید/اصلاح در مشوق های بافت فرسوده

یکی از مشکلات در محلات کم برخوردار مسئله بافت فرسوده است. مقرراتی که شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده گذاشته موانعی را ایجاد کرده و دیگر افراد کمتری داوطلب نوسازی هستند چرا که وقتی بخواهند چند پلاک تجمیع کنند عقب نشینی دارند و تعداد واحدهایی که به افراد داده می‌شود صرفه اقتصادی ندارد. شاید برخی موارد به هر خانواده یک واحد کوچک هم نرسد. البته موضوعات را به رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم گفته‌ایم از شهرداری تهران هم رفع این مشکلات را در اولویت قرار داده است.

باید اقداماتی انجام دهیم که نوسازی به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد/کمیسیون شهرسازی و معماری در حال پیگیری موضوع بافت فرسوده است

قرار است بحث مشوق‌های بافت‌ فرسوده اصلاح شود تا ساکنین و سازندگان ترغیب به نوسازی بافت فرسوده شوند و باید اقداماتی انجام دهیم که نوسازی به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد البته کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در حال پیگیری موضوع است.

در برخی از مناطق شهر تهران کمبود سرانه درمانی وجود دارد چه برنامه‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد؟ 

کمبود سرانه درمانی در برخی از مناطق شهر تهران/ در برخی از محلات کم برخوردار حتی به اندازه روستاها هم امکانات بهداشتی نداریم/در منطقه 19 با چند صد هزار نفر جمعیت یک بیمارستان هم نداریم

یکی از مشکلات در برخی از مناطق و محلات شهر تهران کمبود سرانه درمانی است. وقتی عده‌ای از بیرون پایتخت را می‌بینند می‌گویند امکانات خوبی در این شهر وجود دارد اما در برخی از محلات کم برخوردار حتی به اندازه روستاها هم امکانات بهداشتی نداریم البته ما این موضوعات را به وزارت بهداشت منعکس کرده‌ایم و باید سرانه درمانی عادلانه توزیع شود. ما در برخی مناطق سرانه درمانی بالایی داریم و در برخی از مناطق مانند منطقه 19 یک بیمارستان هم نداریم این در حالی است که چند صد هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند. توزیع عادلانه سرانه درمانی بسیار مهم است.  البته پیگیر رفع این مشکل هستیم.

در برخی از مناطق شهر تهران حضور اتباع بیگانه بیشتر شده است در این باره توضیح دهید.

بله، در برخی از مناطق حضور اتباع بیگانه بیشتر است چرا که دوستان‌شان در آن امکان حاضر بوده و آنها هم به این اماکن رفته و خانه‌های فرسوده را با قیمت‌های ارزان اجاره کرده‌اند که البته باید برای آن هم فکری شود. 

در دوره قبل مدیریت شهری بارها شعار شفافیت داده شد. سامانه‌ای هم در این زمینه راه‌اندازی شد اما شفافیت نصفه و نیمه انجام شد چه برنامه‌ای برای شفافیت کامل در این دوره مدیریت شهری دارید؟

باید سفرهای خارجی و حقوق و مزایای مدیران اعلام شود/ اعلام اسامی افراد استخدام شده در شهرداری بر روی سامانه شفافیت/ شهرداری در حال انجام کارهای نرم‌افزاری است

سایت شفافیت در حال به‌روز رسانی است و اطلاعات بارگذاری می‌شود. شهرداری تهران در حال انجام کارهای نرم‌افزاری است باید سفرهای خارجی و حقوق و مزایای مدیران اعلام شود استخدام‌هایی که در شهرداری صورت می‌گیرد بر روی سامانه قرار می‌گیرد باید مشخص شود در هر دوره چه مقدار استخدام صورت می‌گیرد یکی از دعواها در هر دوره شوراها این است که دوره قبلی چقدر نیرو جذب کرده اند. اگر جذب نیرو به صورت کامل بر روی سامانه قرار گیرد و همه چیز شفاف شود مشخص است در هر دوره چه میزان  جذب صورت می‌گیرد البته شهرداری تهران هم کاملاً با شفافیت موافق است و قطعاً این موضوعات انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید