علم الهدی:

با صورت آرایش کرده و روسری عقب مقابل امام رضا(ع) می‌ایستند/ می خواهند مشهد را بهم بریزند

کدخبر: ۴۹۲۶۸۸
اقتصادنیوز: امام جمعه مشهد مقدس، نکته دوم جاری در کشور و استان را مسئله بی‌حجابی و بی‌عفتی دانست و گفت: این درست نیست که در این شهر یک عده با صورت آرایش‌کرده و روسری عقب مقابل امام رضا (ع) بایستند و مردم بی‌تفاوت از کنار این منظره عبور کنند.
با صورت آرایش کرده و روسری عقب مقابل امام رضا(ع) می‌ایستند/ می خواهند مشهد را بهم بریزند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  سید احمد علم‌الهدی، صبح سه‌شنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: از راهپیمای ارزشمند و حماسه‌آفرین شما مرد و زن در روز قدس در هوای گرم و با دهان روزه متشکرم و ان‌شاءالله خداوند متعال این حرکت شما را به‌عنوان یک عبادت ارزشمند در کنار روزه قبول شده، بپذیرد.

وی با بیان این‌که به فرموده مقام معظم رهبری، راهپیمایی روز قدس و حماسه آفرینی شما ثابت کرد امت اسلام پای کار است، ادامه داد: با وجود اینکه امروز روز عید و سرور است اما دو حادثه ناگوار در ماه رمضان در شهر ما اتفاق افتاد؛ یک حادثه روزهای اول ماه و از دست دادن جان‌گداز دو عامل خدمتگذار و دو نیروی ارزشمند انقلاب در حرم مطهر امام هشتم و حادثه دوم در آخر ماه که یک پاکبان فعال از قشر آسیب‌پذیر در وسط خیابان در حال خدمت مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

مشهد مورد تهاجم امنیتی و فرهنگی قرار گرفته

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که واقعأ نمی‌شود گفت این دو حادثه تصادفی رخ داده است، خاطرنشان کرد: مسئله در مشهد یک مسئله خاص است، این شهر با همه عظمتی که از نظر مضجع شریف امام رضا (ع) دارد، مورد تهاجم دشمن هم از نظر مسائل امنیتی و هم از نظر مسائل فرهنگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یک جریان می‌خواهد مشهد را بهم بریزد، ماجرا یک ماجرای عادی و معمولی نیست، جریانی است که شهر و امام رضا (ع) و جریان مرجعیت همه مردم که از همه دنیا به اینجا می‌آیند را هدف گرفته و می‌خواهند از اینجا، کل کشور را هدف بگیرند، امیدواریم عزیزان ما در عرصه‌های امنیتی با آن تدبیر و حذاقتی که دارند، مطلب را دقیقأ بررسی کنند.

قوای سه‌گانه مشکل معیشت مردم را حل کنند

علم‌الهدی با بیان این‌که امروز کشور و این استان از دو جریان رنج می‌برد، تصریح کرد: جریان اول، گرانی در امکانات معیشتی است که نمی‌شود به کمبودها، نارسایی‌ها و تحریم نسبت داد؛ امروز که ارز به نقطه ثابت رسیده و تورم مهار شده و رو به کاهش است، مردم در اولیات زندگی خود دچار گرانی باشند.

وی افزود: معلوم است یک عده عناصر سودجوی ناپاک عامل این گرانی و تنگنای معیشت برای مردم شدند که امیدواریم عزیزان ما در هر سه قوه این شکل را حل کنند؛ این‌ها را سر جایشان نشاندن برای یک نظام مقتدر و حاکمیت قدرتمندی که بر همه شئون داخلی و خارجی کشور مسلط است، کار سختی نیست.

امام جمعه مشهد مقدس، نکته دوم جاری در کشور و استان را مسئله بی‌حجابی و بی‌عفتی دانست و گفت: این درست نیست که در این شهر یک عده با صورت آرایش‌کرده و روسری عقب مقابل امام رضا (ع) بایستند و مردم بی‌تفاوت از کنار این منظره عبور کنند.

مردم در مقابل معصیت خدا بی‌تفاوت نباشند

وی با بیان این‌که بی‌حجابی انکر منکرات است، اضافه کرد: این دو مسئله باهم مرتبط است، این ولنگاری، بی‌حجابی و بی‌عفتی در مسئله معیشت بی اثر نیست؛ وقتی مردمی نسبت به اجرای حکم الهی و پیشگیری از منکرات شرعیه این‌طور بی‌تفاوت باشند و افراد بی‌محابا معصیت خدا کنند، عذاب الهی نازل می‌شود و این تنگنای معیشتی برای ما پیش می‌آید، طبیعی است در کنارش نیز یک عده لامذهب سودجو به جان مردم بیفتند و با احتکار و دلال‌بازی، خون مردم را بمکند.

 علم‌الهدی متذکر شد: اگر بی‌دینی از بی‌عفتی و ناهنجاری‌های اجتماعی شروع شد، تمام نحوستش زندگی مردم را می‌گیرد و تمام مردم دچار نحوست آن می‌شوند، امیدواریم برادران و خواهران ما قبول کنند امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای الهی و بر هر مسلمانی واجب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید