ضربه کاری اوکراین به روسیه

کدخبر: ۴۹۳۰۴۵
طبق تصویب پارلمان اوکراین، لایحه ای به تصویب رسیده است که فعالیت احزاب سیاسی حامی روسیه در این کشور ممنوع خواهد بود.
ضربه کاری اوکراین به روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پارلمان اوکراین، لایحه‌ای را به تصویب رساند که فعالیت احزاب سیاسی با "موضع هواخواهی روسیه" را ممنوع می‌کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این لایحه روز سه‌شنبه با رای مثبت ۳۳۰ قانونگذار اوکراینی در پارلمانی با ۴۵۰ کرسی به تصویب رسید.

یکی از قانونگذاران اوکراینی در پیامی توییتری گفت: در نهایت، ما جلوی تحمل کردن "جهان روسیه" را که تنها ویرانی در اوکراین به بار می‌آورد، خواهیم گرفت.

در صورتی که احزاب سیاسی برنامه‌ها یا اقدامات هدفشان را روی ارائه "تخاصم مسلحانه روسیه علیه اوکراین" به عنوان "درگیری داخلی، درگیری مدنی یا جنگ داخلی" تنظیم کرده باشند، این قانون فعالیت آنها را هم ممنوع می‌کند.

براساس اطلاعیه پارلمان اوکراین، "همچنین تجلیل، توجیه اقدامات و انفعال افرادی که تجاوز مسلحانه علیه اوکراین را انجام داده‌اند، نمایندگان گروه‌های مسلح روسیه و سایر گروه‌های مسلح غیرقانونی ایجاد شده، زیرمجموعه و مدیریت شده با تامین مالی روسیه، همچنین می‌توانند شامل این ممنوعیت شوند."

براساس برآوردهای سازمان ملل، از زمان آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه حداقل ۳۱۹۳ غیرنظامی کشته و ۳۳۵۳ تن دیگر در اوکراین زخمی شده‌اند. احتمالا آمار واقعی بسیار بالاتر باشد. بیش از ۵.۵ میلیون ن به دیگر کشورها گریخته‌اند و حدود ۷.۷ میلیون اوکراینی هم آواره داخلی شده‌اند.

ممنوعیت فعالیت احزاب حامی روسیه در پارلمان اوکراین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید