واکنش کرملین به کشتن ژنرال‌های روس توسط آمریکا

کدخبر: ۴۹۳۰۷۲
سخنگوی کرملین گفت اقدامات آمریکا نمی‌تواند مانع تحقق اهداف عملیات روسیه در اوکراین شود.
واکنش کرملین به کشتن ژنرال‌های روس توسط آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که به خوبی می‌داند که ایالات متحده، انگلیس و سایر کشورهای ناتو به طور مداوم اطلاعاتی را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند و این امر روسیه را از دستیابی به اهدافش باز نمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف توضیح داد: ارتش ما به خوبی می‌داند که ایالات متحده، انگلیس و ناتو به طور کلی در حال انتقال اطلاعات و سایر پارامترها به نیروهای مسلح اوکراین هستند.

وی افزود: این‌ها به خوبی شناخته شده است، و همراه با جریان تسلیحاتی که همین کشورها و ائتلاف (ناتو) به اوکراین می‌فرستند، همه اینها اقداماتی است که فرض کنید به تکمیل سریع عملیات کمک نمی‌کند، اما در عین حال قادر به جلوگیری از دستیابی به اهداف تعیین شده در عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین) نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کرملین این اظهارات را در واکنش به گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ایالات متحده اطلاعاتی ارائه کرده که به نیروهای اوکراینی در کشتن ژنرال‌های روس کمک کرده، بیان کرد.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد که واشنگتن جزئیات مربوط به جابجایی‌های مورد انتظار نیروهای روسیه و مکان و سایر جزئیات مربوط به مقرهای نظامی متحرک آن را به اوکراین ارائه کرده و کی‌یف این کمک را با اطلاعات خود برای انجام حملات توپخانه‌ای و سایر حملاتی که منجر به کشته شدن افسران روسی شده، درهم آمیخته است. 

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات اوکراینی مدعی هستند که حدود ۱۲ ژنرال روسی را در میدان جنگ کشته‌اند. طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از مشخص کردن تعداد ژنرال‌هایی که در نتیجه اطلاعات آمریکایی کشته شده‌اند، خودداری کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اخیراً گفته بود که کشورهای ناتو هر کاری انجام می‌دهند تا از تکمیل عملیات ویژه روسیه در اوکراین از طریق توافق‌های سیاسی جلوگیری کند. وی در مصاحبه با خبرگزاری چینی «شینهوا» گفت: ما در حال حاضر شاهد تجلی معیارهای دوگانه کلاسیک و دورویی غربی‌ها هستیم. کشورهای ناتو به صورت آشکارا حمایت خود از رژیم اوکراین را اعلام می‌کنند و هر کاری انجام می‌دهند تا مانع از تکمیل عملیات از طریق رسیدن به توافق‌های سیاسی شوند.

اوکراین و روسیه از ۲۹ مارس (۱۲ فروردین ماه) تاکنون هیچ‌گونه نشست رو در رو در خصوص مذاکرات صلح برگزار نکرده‌اند و جو مذاکرات نیز به دنبال اتهام‌زنی‌های اوکراین مبنی بر حملات روسیه به غیرنظامیان علی‌رغم عقب‌نشینی نیروهای روس از مناطق اطراف کی‌یف تیره و تار شده و این در حالی است که مقام‌های مسکو بارها تمامی اتهامات غرب و اوکراین را رد کرده‌‌اند.

مسکو بارها اعلام کرده است که عملیات نظامی روسیه در اوکراین با هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین صورت گرفته و نیروهای مسلح این کشور تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین و نه مکان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌‌دهند. مسکو همچنین تاکید دارد که همه اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین محقق خواهد شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در دیدار با کارکنان پایگاه فضایی «وستوچنی» در خاور دور روسیه، در خصوص تحقق اهداف عملیات در اوکراین که آن‌ها را «کاملاً روشن و عالی» خواند، گفت: اینطور خواهد بود. شکی نیست. 

واکنش مسکو به نقش آمریکا در کشتن ژنرال‌های روس در اوکراین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید