واکنش بیل گیتس به امتناع نواک جوکویچ از واکسینه شدن

کدخبر: ۴۹۳۱۶۵
اقتصادنیوز: بیل گیتس به واکسن نزدن نواک جوکوویچ واکنش نشان داد و گفت: واکسینه شدن به جامعه‌ای که در آن هستید کمک می‌کند.
واکنش بیل گیتس به امتناع نواک جوکویچ از واکسینه شدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، بیل گیتس بارها از موثر بودن واکسن به عنوان راهی برای مقابله با کرونا صحبت کرده است و ادعا می‌کند که برای تولید واکسن کرونا هزینه زیادی کرده است. گیتس در مصاحبه‌ای مفصل با بی‌بی‌سی، نظریه‌های توطئه درباره او را «دیوانه‌کننده» خواند و گفت که این «وحشتناک» است که مردم در خیابان در مورد این موضوع بر سر او فریاد بزنند.

از گیتس هم‌چنین پرسیده شد که نظر او در مورد امتناع جوکوویچ از واکسینه شدن چیست و آیا ستاره تنیس صرب به عنوان یک چهره عمومی این مسئولیت را دارد که به طور شفاف درباره مخالفت با واکسن کرونا صحبت کند یا خیر؟ که گیتس در پاسخ گفت: واکسینه شدن به جامعه‌ای که در آن هستید کمک می‌کند.

 بنیانگذار مایکروسافت افزود: واکسن‌ها در مقابله با ویروس کرونا کامل نیستند، اما شدت این ویروس را کاهش می‌دهند. بنابراین، مایه تاسف است که نگرانی‌های سلامتی افراد آنقدر زیاد است که آن‌ها احساس می کنند نمی‌توانند در حفاظت از جامعه شرکت کنند. اگر این افراد، افراد الهام بخش و مورد اعتماد باشند این عقیده منفی درباره واکسن را در جامعه گسترش می‌دهند و کار را سخت تر می‌کنند. من او را از بسیاری جهات تحسین می‌کنم، اما ای کاش دیدگاه او در مورد واکسن‌ها این‌طور نبود.

مرد شماره یک تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ به دلیل واکسینه نشدن در برابر ویروس کرونا نتوانست در رقابت‌های تنیس استرالیا شرکت کند. 

برنده ۲۰ دوره گرند اسلم در مصاحبه‌ای که قبلا  با بی بی سی انجام داده بود درباره اخراج از رقابت‌ها به خاطر واکسن نزدن گفت: این بهایی است که من حاضرم بپردازم و در این رقابت‌ها نباشم ولی واکسن نزنم. من درک می‌کنم که در سطح جهانی، همه تلاش می‌کنند تا این ویروس را مدیریت کنند و امیدوارم که به زودی این ویروس پایان یابد. من بخشی از دنیای تنیس هستم که هر هفته در مکانی متفاوت انجام می‌شود. بنابراین من عواقب تصمیمم را می‌دانم و یکی از پیامدهای تصمیمم من بازی نکردن در تنیس آزاد استرالیا بود.

جوکوویچ با توضیح این که در کودکی واکسینه شده است، گفت: من هرگز مخالف واکسیناسیون نبودم. اما من آزادی انتخاب آن چه را که به بدنم وارد می‌شود را می‌خواهم.

این اتفاق باعث شد تا رافائل نادال در اوپن استرالیا قهرمان شود و با ۲۱ عنوان قهرمانی از جوکوویچ پیشی بگیرد. با این حال لغو پروتکل‌های کرونا باعث می‌شود تنیسور صرب بتواند در تابستان در رقابت‌های ویمبلدون حاضر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید