ادعای جدید درباره تلفات نظامیان روس در جنگ اوکراین

کدخبر: ۴۹۳۴۰۹
وزارت دفاع بریتانیا مدعی شده است که روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین، تلفات سنگینی را متحمل شده است.
ادعای جدید درباره تلفات نظامیان روس در جنگ اوکراین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع انگلیس امروز (شنبه) در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، مدعی شده است که درگیری‌های اوکراین تلفات زیادی را در میان قابل‌ترین و توانمندترین یگان‌های ارتش روسیه برجای گذاشته است.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گفت، وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که ارتش روسیه در جریان حمله به اوکراین، توانمند‌ترین نظامیان خود با پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها را از دست داده است و دست‌کم پیشرفته ترین تانک روسیه (T-90M) در درگیری‌های اوکراین منهدم شده است.

بر اساس این گزارش، حدود یکصد فروند تانک «تی-90 ام» روسیه در بین مجهزترین و بهترین یگان‌های روسیه فعال است که شماری از آن‌ها نیز در اوکراین مستقر شده است.

روسیه از  پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به عرضه تسلیحات سنگین به کی یف و آموزش نظامیان اوکراینی و همچنین تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، بر ناآرامی‌ها در این کشور اروپایی دامن بزنند و به همین دلیل با گذشت بیش از دو ماه از این درگیری‌ها هنوز جنگ ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید