پشت پرده تماس های فشرده اسرائیل با آمریکا

کدخبر: ۴۹۳۴۵۳
اسرائیل در حال انجام تماس‌های فشرده‌ای با دولت بایدن است تا به توافقی در مورد ساخت هزاران واحد مسکونی در شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی دست یابد.
پشت پرده تماس های فشرده اسرائیل با آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، گیلی کوهین، تحلیلگر سیاسی در شبکه «کان» اعلام کرد تلاش اسرائیل برای هماهنگی قبلی با دولت آمریکا در مورد ساخت و ساز در شهرک‌های یهودی‌نشین با این هدف است که از تاثیر گذاشتن بر شرایط سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و منطقه در نیمه دوم ژوئن جلوگیری کند.

شبکه مذکور گزارش داد، برخی از طرف‌های اسرائیلی این پیشنهاد را مطرح می‌کنند که اجازه ساخت واحدهای مسکونی برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری داده شود تا فضایی ایجاد گردد که به واشنگتن اجازه پذیرش این طرح اسرائیل را بدهد.

این شبکه اعلام کرد، شورای عالی برنامه‌ریزی وابسته به اداره مدنی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری که مسئول اعطای مجوز ساخت در شهرهای یهودی‌نشین است، هفته آتی تشکیل جلسه خواهد داد.

سایت واللا روز گذشته گزارش داد که بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل در هفته آینده در مورد ساخت چهار هزار واحد مسکونی در شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری تصمیم‌گیری می‌کند.

سایت واللا اعلام کرد، تصمیم قریب‌الوقوع گانتس در پی اعمال فشارهای نمایندگانی از حزب یمینا به رهبری نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل صورت می‌گیرد که خواهان برگزاری جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی با هدف تصویب ساخت هزاران واحد در شهرک‌های یهودی‌نشین هستند. نیر اورباخ، از نمایندگان یمینا به نفتالی بنت هشدار داده است که اگر ساخت و سازها در شهرک‌های یهودی‌نشین تصویب نشود، وی دیگر عضوی در ائتلاف حاکم نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید