اجماع بر سر اجرای هدفمندی وجود ندارد

هشدار روزنامه همشهری به دولت رئیسی درباره یارانه های جدید

کدخبر: ۴۹۴۳۴۱
به‌نظر می‌رسد هنوز راهبرد و رویکرد مشترکی در اجرای گام جدید هدفمندسازی‌ یارانه‌ها ندارند و مواضع مختلف و متفاوتی در این خصوص منتشر می‌شود که این می‌تواند اجرای طرح را از ابتدا دچار ضعف و سستی کرده و اعتماد عمومی برای همراهی با طرح را تضعیف نماید.
هشدار روزنامه همشهری به دولت رئیسی درباره یارانه های جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه همشهری، یکی از مسائلی که می‌تواند اجرای گام جدید هدفمندسازی‌ یارانه‌ها را دچار مشکل و مخاطره کند، عدم‌اجماع ملی بر سر ضرورت و نحوه اجرا خصوصا در میان نهادهای حاکمیتی و در راس آنها دولت و مجلس است.

به‌نظر می‌رسد هنوز راهبرد و رویکرد مشترکی در این خصوص ندارند و مواضع مختلف و متفاوتی در این خصوص منتشر می‌شود که این می‌تواند اجرای طرح را از ابتدا دچار ضعف و سستی کرده و اعتماد عمومی برای همراهی با طرح را تضعیف نماید.

این مسئله زمینه یک مخاطره دیگر را فراهم ساخته و آن مشخص نبودن راهبرد دولت و همچنین فراهم نبودن مقدمات اجرای طرح است به‌گونه‌ای که به‌نظر می‌رسد دولت و تیم اقتصادی به‌صورت آزمون و خطا رفتار کرده و نسبت به نحوه اجرای طرح، برنامه زمانی، راهکارهای جبران فشارهای اقتصادی به مردم، اجماع سیاستی نداشته باشد. در این صورت بازار شایعات و نگرانی‌ها افزایش یابد.

این مخاطرات درصورت تداوم می‌تواند به اجرای موفق طرح آسیب زده، اثرات و دستاوردهای آن را تضعیف نماید و زمینه چرخیدن در به روی پاشنه گذشته و در نتیجه هدردادن منابع اقتصادی کشور و آسیب‌پذیری بیشتر جامعه را موجب گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید