واکنش‌ انگلیسی ها به احتمال بازگشت ترامپ به توئیتر

کدخبر: ۴۹۴۵۴۸
اعضای سازمان‌ها و گروه‌های مخالف جنگ در انگلیس نسبت به خطر بازگشت سخنان نفرت‌انگیز دونالد ترامپ در فضای توئیتری هشدار داده‌اند. آن‌ها می‌گویند که محتوای پیام‌های توئیتری رئیس جمهوری سابق آمریکا تحریک‌آمیز و غیرقانونی است.
واکنش‌ انگلیسی ها به احتمال بازگشت ترامپ به توئیتر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، احتمال بازگشت بحث برانگیز رئیس جمهوری سابق آمریکا به شبکه اجتماعی توئیتر با واکنش‌هایی در انگلیس روبرو شده است.

اعضای سازمان‌ها و گروه‌های مخالف جنگ در انگلیس نسبت به خطر بازگشت سخنان نفرت‌انگیز دونالد ترامپ در فضای توئیتری هشدار داده‌اند. آن‌ها می‌گویند که محتوای پیام‌های توئیتری رئیس جمهوری سابق آمریکا تحریک‌آمیز و غیرقانونی است. 

در همین حال صادق خان عنوان کرد از سال ۲۰۱۶ که به عنوان شهردار لندن انتخاب شد حداقل ۲۳۳ هزار "پیام صراحتاً نژادپرستانه و رادیکال در رسانه های اجتماعی" دریافت کرده است. او که شش ماه قبل از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای این سمت انتخاب شد، رئیس جمهوری سابق آمریکا را عامل افزایش ۱۸۹۲ درصدی توهین علیه خود در فضای مجازی می‌داند.

اختلاف نظرها میان دو طرف از سال ۲۰۱۷ آغاز شد که ترامپ از صادق خان به دلیل واکنش او نسبت به حملات تروریستی در این شهر انتقاد کرد.

خان می‌گوید: در طول چهار سالی که ترامپ رئیس‌جمهور بود، آزارهای نژادی زیادی دریافت کردم و مجبور شدم به حمایت پلیس متوسل شوم. وی ادامه داد: در آخرین سال ریاست‌جمهوری او، زمانی که از توئیتر منع شد، کمترین آزار نژادی را در طول پنج سال دریافت کردم.

او که به آمریکا سفر کرده است، با ایراد سخنانی در سیلیکون‌ولی اظهار داشت که رسانه‌های اجتماعی از یک طرف عالی هستند اما از طرف دیگر نظارتی روی آن‌ها نیست.

بر اساس گزارش دفتر شهردار لندن، اظهارات نژادپرستانه علیه آقای خان در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۸۹۲ درصد افزایش یافت و در سال بعد یعنی زمانی که ترامپ سکان دولت آمریکا را به دست گرفت ۹۴ درصد بیشتر شد.

بر اساس این گزارش محتوای توهین آمیز علیه شهردار لندن در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۵ درصد کاهش یافت، اما در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۹ درصد افزایش یافت و در سال ۲۰۲۰، پس از شکست ترامپ در انتخابات و  مسدود شدن حساب توئییتری او ۷۵ درصد کاهش یافت.

شهردار لندن در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ایلان ماسک مالک جدید توئیتر برای لغو ممنوعیت اعمال شده علیه ترامپ گفت: «همه باید حق تجدیدنظر داشته باشند. بیایید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا دونالد ترامپ درس خود را آموخته است یا خیر.»

وی افزود: «اگر ترامپ قوانین را زیر پا بگذارد، باید عواقبی به دنبال داشته باشد. ما نمی توانیم شرایطی را تحمل کنیم که مردم فکر کنند رسانه های اجتماعی جایی است که می‌توانند غیرمسئولانه رفتار کنند، جایی که شما شاهد افزایش نه تنها نژادپرستی، تبعیض جنسی و زن ستیزی بلکه افزایش تفرقه باشید.»

خان ادامه داد: امیدوارم ایلان ماسک که اکنون مالک توییتر است، این موضوع را درک کرده باشد.

ایلان ماسک که قرار است مالکیت رسانه اجتماعی توییتر را به دست آورد، اعلام کرد که به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اجازه خواهد داد به توییتر بازگردد.

ماسک در یک کنفرانس با موضوع آینده صنعت خودروسازی گفت: محرومیت‌های دائمی از توییتر باید بسیار نادر باشد و برای حساب‌هایی که ربات‌ هستند یا کلاهبرداری می‌کنند و جعلی هستند به کار روند. من فکر می‌کنم ممنوع کردن دسترسی دونالد ترامپ به توییتر کار درستی نبود و یک اشتباه بود، زیرا بخش بزرگی از آمریکا را با توییتر بیگانه کرد و در نهایت منجر به خاموش شدن صدای ترامپ نشد. من محرومیت دائمی را لغو می‌کنم.

در همین حال مایکل گوو وزیر مسکن و جوامع محلی انگلیس درباره اظهارات آقای ماسک و احتمال بازگشت ترامپ به توئیتر، عنوان کرد: گمان می‌کنم آقای ماسک خیلی ثروتمندتر و باهوش‌تر از من باشد.

البته ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که حتی اگر ماسک موافقت خود را اعلام کند، به توییتر باز نخواهد گشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید