پایان دادن به استفاده از ماسک در پروازها

کدخبر: ۴۹۴۷۱۵
اقتصادنیوز: آژانس‌های مرتبط هواپیمایی اظهار داشتند که اتحادیه اروپا دیگر نیازی به استفاده از ماسک در پروازها به عنوان اقدامی برای دفاع در برابر کووید-19 نخواهد داشت، هرچند که همچنان این روش را به عنوان بهترین محافظت سلامت در هنگام پرواز توصیه می‌کند.
پایان دادن به استفاده از ماسک در پروازها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، پاتریک کی، مدیر اجرایی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (EASA) در بیانیه‌ای گفت: «از هفته آینده دیگر استفاده از ماسک در سفرهای هوایی، اجباری نخواهد بود، این تصمیم با الزامات متغیر مقامات ملی در سراسر اروپا برای حمل‌ونقل عمومی همخوانی دارد و برای مسافران و خدمه هواپیما، یک گام بزرگ رو به جلو در عادی‌سازی سفرهای هوایی است. اما مسافران هم باید مسئولانه رفتار کنند و به انتخاب‌های اطرافیان خود احترام بگذارند؛ به طور مثال مسافری که سرفه و عطسه می‌کند، موظف به استفاده از ماسک جهت جلوگیری از انتشار ویروس است».

در حالی که توصیه‌های جدید از تاریخ ۱۶ مه اعمال می‌شوند، اما قوانین ماسک همچنان ممکن است به تصمیم و تشخیص مدیر خطوط هوایی بستگی داشته باشد خصوصاً اگر پرواز از مقصدی باشد که تشخیصِ مسئول خطوط هوایی، استفاده از ماسک باشد.

آندریا آمون، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC)، گفت که توسعه و به‌روزرسانی‌های مستمر پروتکل ایمنی سلامت هوانوردی به دلیل خطر انتقال و ظهور انواع جدید، مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

آمون در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که خطرات ویروسی همچنان پابرجا هستند، اما شاهدیم که مداخلات غیردارویی و واکسن‌ها باعث شده زندگی ما به حالت عادی بازگردد».

هرچند که استفاده از ماسک دیگر اجباری نیست، مهم است که افراد توجه داشته باشند رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی درست دست‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از انتقال ویروس است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید