هشدار هواشناسی استان تهران نسبت به وزش دوباره باد و گرد و غبار

کدخبر: ۴۹۵۲۹۱
ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) بطور مشترک با ۲۷ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
هشدار هواشناسی استان تهران نسبت به وزش دوباره باد و گرد و غبار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای روز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) و (سه شنبه ۲۷ اردیبهشت) در این استان هشدار داد.

در این هشدار با اشاره به شرایط جوی وزش باد شدید تا خیلی شدید، گرد و خاک، در بعضی ساعات کاهش دید و کاهش کیفیت هوا  بویژه در نواحی (غربی، جنوبی و مرکزی) استان و احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اجسام پیش بینی می شود.

همچنین، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق در نواحی (شمالی و ارتفاعات) مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) بطور مشترک با ۲۷ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی و کودکان، پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کار بر روی سازه های مرتفع، محکم کردن سازه های  موقت و پوشش گلخانه ها و پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده در این مدت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید