واکنش روسیه به ادعای اقدام علیه اسرائیل

کدخبر: ۴۹۶۲۸۷
بوگدانوف به خبرنگاران در «کازان» گفت: «تصور می‌کنم که این اخبار جعلی است». این دیپلمات روس در عین حال افزود که این موضوع «باید (در گفت‌وگو) با همکاران نظامی ما روشن شود».
واکنش روسیه به ادعای اقدام علیه اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری دولتی «ریانووستی» هم گزارش داد، بوگدانوف گفت سازوکار جلوگیری از درگیری با اسرائیل بر سر سوریه برقرار است. وی با اشاره به اینکه ارتش دو طرف نیز در حال کار هستند، به خبرنگاران گفت: البته (سازوکار جلوگیری از درگیری) کار می‌کند. تماس‌ها در سطح سیاسی و در بالاترین سطح نیز برقرار است.

پیش‌تر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که برای اولین بار نیروهای روسیه با سامانه اس-۳۰۰ به سمت جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی در سوریه حمله کردند. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی (۲۷ اردیبهشت) گزارش داد که نیروهای روسیه هفته قبل از آن با موشک‌های ضد هوایی پیشرفته اس-۳۰۰ به سمت جت‌های جنگنده‌ این رژیم که به اهدافی در شمال غربی سوریه حمله کرده بودند، شلیک کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در تحلیلی اعلام کرده بودند، شلیک روسیه به جنگنده‌های این رژیم در سوریه «می‌تواند نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در نگرش مسکو به اسرائیل باشد».

تایمز اسرائیل در گزارش خود نوشت «بر اساس این گزارش بدون منبع (کانال ۱۳)، این حادثه روز جمعه زمانی رخ داد که نیروی هوایی اسرائیل چندین هدف را در نزدیکی شهر مصیاف در شمال غرب سوریه بمباران کرد». خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره خبر داده بود: در جریان این حمله، پنج شهروند سوری شهید و هفت نفر مجروح شدند.

روزنامه صهیونیستی در پایان گزارش خود درباره شلیک روسیه به جنگنده‌های اسرائیلی نوشته بود: «اگر تایید شود، این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و تحولی نگران‌کننده برای اسرائیل خواهد بود که صدها حمله هوایی در داخل سوریه در جریان جنگ داخلی این کشور انجام داده و آنچه را که می‌گوید محموله‌های تسلیحاتی برای گروه تروریستی حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران است، هدف قرار داده است».

روسیه اقدام علیه اسرائیل را تکذیب کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید