تحقیقات درباره رسوایی پارتی‌گیت به پایان رسید

کدخبر: ۴۹۶۲۹۵
پلیس لندن تحقیقات خود را در مورد مهمانی‌های دوران قرنطینه در «داونینگ استریت» محل استقرار خانه و دفتر نخست‌وزیری انگلیس و «وایت هال» به پایان رساند که منجر به صدور ۱۲۶ جریمه شد.
تحقیقات درباره رسوایی پارتی‌گیت به پایان رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، تحقیقات ۴۶۰ هزار پوندی در مورد رسوایی «پارتی‌گیت» که نزدیک به پنج ماه به طول انجامید، باعث شد پلیس متروپولیتن اخطارهای جریمه که صادر شده یا خواهد شد را در رابطه با رویدادهای هشت تاریخ، از مه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱، ارجاع دهد.

قبلاً فاش شده بود که بوریس جانسون و همسرش کری و همچنین «ریشی سوناک» وزیر خزانه‌دار انگلیس یک بار جریمه شده‌اند. دفتر بوریس جانسون گفت که به نخست‌وزیر گفته شده که اقدام دیگری علیه وی انجام نخواهد شد. «اسکای نیوز» هم گزارش داد که کری جانسون نیز تأییدیه پلیس مبنی بر اینکه اقدام دیگری علیه او انجام نخواهد شد را دریافت کرده است.

پلیس لندن گفت که تیمی متشکل از ۱۲ کارآگاه، ۳۴۵ سند از جمله ایمیل‌ها، یادداشت‌های روزانه، اظهارات شاهدان، ۵۱۰ عکس و تصویر دوربین‌های مداربسته و ۲۰۴ پرسشنامه را بررسی کردند. کارآگاهان پلیس هویت افراد جریمه شده را به طور عمومی اعلام نکرده‌اند.

رسوایی پارتی‌گیت دولت انگلیس را به دردسر انداخته و احزاب مخالف و حتی برخی از نمایندگان حزب محافظه‌کار خواستار استعفای بوریس جانسون شده‌اند. وی همچنین با تحقیقات پارلمانی در مورد اینکه آیا مجلس عوام را در مورد مهمانی‌ها گمراه کرده یا خیر، مواجه است.

از میان افرادی که از سوی پلیس برای جریمه معرفی شده‌اند، ۵۳ نفر مرد و ۷۳ نفر زن هستند و برخی بیش از یک اخطار جریمه گرفته‌اند. پلیس «اسکاتلندیارد» در ابتدا گفته بود که نقض تاریخی مقررات دوران همه‌گیری کرونا را بررسی نخواهد کرد، اما نظر خود را تغییر داد و در ژانویه سال جاری تحقیقات را آغاز کرد. 

پایان تحقیقات درباره رسوایی «پارتی‌گیت» با صدور 126 جریمه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید