هشدار هواشناسی/احتمال طوفان شن و خیزش ریزگردها در این استان

کدخبر: ۴۹۶۶۰۵
اقتصادنیوز: بنابر اعلام رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان، انتظار می رود پدیده ریزگردها از اواخر امشب در مناطق شمالی استان کرمان به پدیده غالب تبدیل شود.
هشدار هواشناسی/احتمال طوفان شن و خیزش ریزگردها در این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان گفت: وزش باد، تندباد شدید و خیزش گرد و خاک برای مناطق شمال، غرب و شرق این استان از عصر امروز (شنبه) پیش‌بینی می‌شود.

حمیده حبیبی افزد: با توجه به اینکه در نواحی مرکزی ایران شاهد وزش باد و حرکت آن از شمال به جنوب هستیم، انتظار می رود پدیده ریزگردها از اواخر امشب در مناطق شمالی استان کرمان به پدیده غالب تبدیل شود.

 

کاهش کیفیت هوا برای گروه های ناسالم

وی با اشاره به کاهش دیدی افقی و کیفیت هوا در مناطقی که وزش باد را خواهند داشت ادامه داد: هوای روز یکشنبه در مناطق شمالی استان کرمان برای گروه های حساس ناسالم است که باید به توصیه های بهداشتی توجه شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان اظهار داشت: پدیده وزش باد و گرد و خاک تا روز دوشنبه به صورت متناوب برای مناطقی از این استان بویژه جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته منوجان با ۴۷ درجه گرم ترین و لاله زار با ۹ درجه سردترین هوا را در کرمان داشته و درجه حرارت در شهرستان های جنوبی این استان در اردیبهشت ماه بالا و کم سابقه است.

حبیبی ادامه داد: انتظار داریم از فردا کاهش نسبی دما را در استان کرمان شاهد باشیم، اما از اواسط هفته جاری مجدد شاهد افزایش دما خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید