منشأ شیوع آبله میمون مشخص شد

کدخبر: ۴۹۷۳۳۸
اقتصادنیوز: شواهد حاکی از آن است که احتمالا مبداء شیوع آبله میمونی، جشنواره‌ای در جزایر قناری بوده است.
منشأ شیوع آبله میمون مشخص شد

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت که احتمالا برگزاری جشنواره‌ همجنس‌گرایان در جزایر قناری که در آن بیش از ۸۰ هزار نفر شرکت کرده بودند، عامل اصلی شیوع گسترده ویروس آبله‌ میمونی در جهان باشد.

روزنامه دیلی میل با بیان اینکه مسئولان بهداشت در جزایر قناری در حال تحقیق در مورد نقش این جشنواره در گسترش انتشار بیماری آبله‌ میمونی در جهان‌ هستند، خاطرنشان کرد که هزاران نفر از بریتانیا و سراسر اروپا در این جشنواره شرکت کرده بودند.

در گزارش روزنامه یادشده، آمده است که شماری از موارد ابتلا به ویروس آبله‌ میمونی در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و آمریکا، افرادی‌ هستند که در این مراسم حضور داشته‌اند.

در همین حال، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت ابراز نگرانی کردند که با توجه به تجمع مردم برای حضور در جشنواره‌ها، مهمانی‌ها و تعطیلات در طول ماه‌های تابستان آینده در اروپا و سایر مناطق، ممکن است شمار افراد مبتلا به بیماری آبله‌ میمونی بیش از پیش افزایش یابد.

بر اساس این فرضیه که هنوز در حال بررسی است، گمان می‌رود شرکت‌کنندگان این جشنواره پس از بازگشت به کشورهای خود، ویروس آبله‌ میمونی را منتقل و آن را بین مردم پخش کرده‌ باشند. در همین حال، یک منبع بهداشتی به روزنامه اسپانیایی "ال‌پاییس"، گفته که از حدود ۳۰ نفری که ابتلای آن‌ها به بیماری آبله‌ میمونی در مادرید تشخیص داده شده است، اغلب‌شان در این مراسم در جزایر قناری حضور داشته‌اند.

در این میان به نوشته نشریه ایندیپندنت، متخصصان بیماری‌های عفونی و واگیردار می‌گویند این بیماری که نخست در سال ۱۹۵۸ در میمون‌ها کشف شد، می‌تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل شود. نخستین مورد انسانی آبله‌ میمون در سال ۱۹۷۰ در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد و از آن زمان به بعد، موارد دیگری از این بیماری در سایر کشورهای آفریقای مرکزی و غربی در انسان‌ها گزارش شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید