خبر رییسی از تشکیل «قرارگاه خنثی‌سازی تحریم» با حضور «نیروهای ارزشی و انقلابی»

کدخبر: ۴۹۷۶۳۴
رئیس جمهور گفت: دولت مسأله رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کند، اما مهم‌تر از تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها، قرارگاهی است که برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم و همکاران ما و نیروهای ارزشی و انقلابی فعالانه در این عرصه مشغول تلاش هستند.
خبر رییسی از تشکیل «قرارگاه خنثی‌سازی تحریم» با حضور «نیروهای ارزشی و انقلابی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور گفت: در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و در موضوع اجرای طرح عادلانه کردن یارانه‌ها دشمن به دنبال ایجاد یک غائله برای نظام بود، اما هوشیاری، بصیرت و همراهی مردم با دولت، در کنار اعتماد آنان به کارگزاران خود، دشمن را در مسیر رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه در کنگره ملی شهدای روحانی در قم، رئیسی خاطرنشان کرد: دولت تهدیدها و تحریم‌های دشمن را مانع نمی‌بیند و زندگی مردم و پیشرفت کشور را به تحریم‌ها گره نمی‌زند تا دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند. این مساله را هم در عمل نشان دادیم و هم در جلسات خصوصی به آنها گفتیم و در تریبون‌های رسمی هم اعلام کردیم که راهبرد ما، راهبردی است که رهبری فرمودند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت مسأله رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کند، اما مهم‌تر از تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها، قرارگاهی است که برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم و همکاران ما و نیروهای ارزشی و انقلابی فعالانه در این عرصه مشغول تلاش هستند.

رئیسی در سخنان خود ، تعلیم، معرفت‌افزایی، زنده کردن فطرت‌ها و تربیت نفوس مستعده و اجرا و عمل به دین در مسیر تحقق ارزش‌های الهی را دو وظیفه عمده روحانیون به عنوان وارثان انبیا و ائمه برشمرد و افزود: علما و روحانیون در طول تاریخ همواره به شکل توامان در مسیر اجرای عدالت و مبارزه با فساد، ظلم و تبعیض و در میدان آموزش و تربیت نفوس مستعده حضور داشته و در همین سلوک و مشی برای ما الگو و اسوه شدند.

رئیس جمهور ادامه داد: علما و روحانیون بزرگ همواره فقط به این فکر می‌کردند که تکلیف آنها چیست و عمل به تکلیف و در کنار مردم بودن را یک وظیفه الهی می‌دانستند. از همین رو علما و روحانیون را در همه سختی‌ها در کنار مردم دیده‌ایم و از جمله در سخت‌ترین روزهای شیوع کرونا، شاهد بودیم که چگونه روحانیون و حوزه‌های علمیه سخت‌ترین کارها را انجام می‌دادند.

رئیسی گفت: نمایشی که از جهاد و از خودگذشتگی روحانیون در دوران کرونا شاهد بودیم، برای همه ما درس بزرگی بود که یکبار دیگر دیدیم، کسانی که دیروز در جبهه حضور داشتند و امروز در حوزه‌های به تعلیم و تعلم مشغولند، چگونه در سختی‌ها کنار مردم حاضر هستند.

رئیس جمهور افزود: رمز اینکه امروز روحانیت علیرغم همه شایعات، تهمت‌ها و ناسزاها در دل مردم جای دارد، همین است، چون عالمان دینی ما در جایگاه قیادت هستند نه سیاقت؛ به مردم نمی‌گویند بروید، می‌گویند بیایید. کسانی که در قله قرار دارند، خودشان عالم عامل واصلند، عمل می‌کنند. اینان وقتی به مردم می‌گویند امروز باید در جبهه حضور پیدا کرد یا مقابل دشمن ایستاد، مردم با جان و دل می‌پذیرند.

رئیسی اظهار داشت: احزاب و گروه‌ها نیز در جامعه تلاش بسیاری می‌کنند، اما جریانی که امروز در دل مردم جای دارد و مردم احساس می‌کنند که در همه حالات و شرایط با آنها همراه بوده و خودشان در رویدادها پیشقراول و پیشتازند، روحانیون هستند. چه آنکه بالاترین شمار شهدا در میان اقشار مختلف، متعلق به روحانیون است.

رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر در مسایل معیشتی، اگر بخواهیم وضعیت طلاب و فضلا را در حوزه‌ها ببینیم، کمترین میزان دریافتی در کشور مربوط به ایشان است. یعنی در مقابل کمترین دریافتی، بیشترین حضور و جانفشانی و بودن در کنار مردم را از روحانیون شاهد هستیم.

رئیسی زندگی شهید اصلانی را که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسید، به عنوان شاهد مثال مورد اشاره قرار داد و گفت: دو برادر ایشان شهید و یک برادر دیگر جانباز ۷۰ درصد هستند که شهید اصلانی در خانه خودش از او نگهداری می‌کرد. در همین حال با تمام وجود در مسیر دفاع از دین و ارزش‌ها و بودن کنار مردم آن هم در حاشیه شهر مشهد تلاش می‌کرد.

رئیس جمهور افزود: اینها حجج الهی بر همه ما هستند تا بدانیم، چهره‌هایی که امروز در جای جای کشور نقش‌آفرینی می‌کنند در دل مردم کشورمان و جهان اسلام جای دارند. این جایگاه علما ناشی از صادق الوعد بودن، برخورداری از علم و عمل به این علم و دانش و حضور مستمر در میدان جهاد و اجتهاد است.

آیت‌الله رئیسی خطاب به خانواده‌های معظم شهدای روحانی اظهار داشت: همانگونه که وجود حضرت ابی عبدالله الحسین و خون مطهر شهدا از عالم جهل‌زدایی کرد، خون مطهر شهدای ما امتداد همان خون و جریان عاشورا است و خداوند همانطور که خون ابی عبدالله و علی‌اصغر ۶ ماهه را تضمین کرده، خون شهدای ما را هم تضمین کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: این جهل‌زدایی، به ویژه از جاهلیت مدرن که امروز چهره‌اش در عالم برملا شده، از نشانه‌های سحر و به برکت خون شهدا است. آنچه از بیداری اسلامی در منطقه شاهدیم به برکت خون شهداست.

رئیسی خاطرنشان کرد: چطور شد که یمن ۷ سال ایستادگی و مقاومت کرد؛ این به برکت خون مطهر شهداست. امروز هر جای عالم را که نگاه کنیم، به برکت خون شهدا شاهد جهل‌زدایی و گره‌گشایی از مشکلات عالم اسلام هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به این تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی که پیام شهدا در فضا طنین‌افکن است و فقط لازم است گوش‌ها شنوا شود، گفت: پیام شهدا، دفاع از استقلال و آزادی، عمل به دین، پاسداری از ارزش‌های الهی، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان، ساختن کشور، رفع مشکلات و پریشانی‌های مردم، توجه به فرمایشات و رهنمودهای ولی فقیه، وحدت و صیانت از انسجام ملی است.

رئیسی پیام شهدا را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: پیام بسیار حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جهاد تبیین و روایت صحیح و دقیق ایثار و از خودگذشتگی‌های علما و روحانیون عزیز ما در سنگر جهاد در جای جای کشور و در سنگرهای مختلف دفاع از دین، امروز وظیفه بسیار مهم و اساسی همه ما است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنده در کسوت خدمتگزاری به مردم به عنوان یک طلبه شاهد بوده‌ام که چگونه صادق بودن با مردم، علیرغم همه دشمنی‌ها و سخن‌پراکنی‌های دشمن حمایت آنها را به همراه دارد، افزود: در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و در موضوع اجرای طرح عادلانه کردن یارانه‌ها دشمن به دنبال ایجاد یک غائله برای نظام بود، اما هوشیاری، بصیرت و همراهی مردم با دولت، در کنار اعتماد آنان به کارگزاران خود، دشمن را در مسیر رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

رییسی خبر داد / تشکیل «قرارگاه خنثی‌سازی تحریم» با حضور «نیروهای ارزشی و انقلابی»

 

 

رئیسی با اشاره به همراهی مردم با فتوای تحریم تنباکو از سوی مرحوم میرزای شیرازی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در موضوع اجرای اصلاحات اقتصادی فتوا صادر نکردند و فقط به همه قوا و مردم توصیه فرمودند که از طرح‌های اقتصادی حمایت کنند و اما چقدر زیبا مردم لبیک گفتند و دشمنان و بدخواهان را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش خطاب به خانواده معظم شهدا، علما و اساتید تصریح کرد: همچنان که در موضوع کرونا، به لطف خدا آمار قربانیان از ۷۰۰ نفر به کمتر از ۷ نفر رسیده است، امروز نیز می‌توان با مدد الهی، هدایت‌های حکیمانه رهبری، پشتوانه مردم و همه نخبگان و صاحبنظران، با وجود عوامل مختلف موثر بر وضعیت قیمت‌ها از جمله درگیری‌ها در اوکراین، می‌توان به مشکلات مردم به ویژه در عرصه معیشتی سامان بخشید.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز راهبرد اصلی دشمن مأیوس کردن مردم و راهبرد نظام اسلامی، امیدوار کردن مردم است، گفت: امروز هر کس بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند، اگر با قلم، قدم و اقدامش کاری کند که مردم مأیوس و ناامید شوند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است. در مقابل هر کس هر اقدامی در جهت امیدوار کردن مردم داشته باشد، بداند در جهت راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیره رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع بزرگوار و علمای اعلام، حرکت کرده است.

رئیس جمهور افزود: به عنوان یک طلبه خدمتگزار، هر چه از عمر کاری‌ام در دولت می‌گذرد، آینده را به برکت خون مطهر شهیدان، بسیار درخشان‌تر و روشن‌تر می‌بینم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید