حمله تند زلنسکی به کیسینجر/ تقویمت برای سال ۱۹۳۸ است

کدخبر: ۴۹۷۷۷۲
زلنسکی ایده کیسینجر برای مذاکره با روسیه را به صورت مماشات به سبک ۱۹۳۸ محکوم کرد.
حمله تند زلنسکی به کیسینجر/ تقویمت برای سال ۱۹۳۸ است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، رئیس جمهور اوکراین اظهارات هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا در داووس را مورد انتقاد قرار دادو نظراتش را با مماشات با آلمان نازی در سال 1938 مقایسه کرد.

به گزارش سی ان ان، دو روز پیش کیسینجر در کنفرانس داووس {به صورت ویدئویی} پیشنهاد داد اوکراین بخشی از خاک خود را به روسیه بدهد تا جنگ گسترش نیابد.

اما زلنسکی در پیام ویدئویی چهارشنبه شب خود گفت:" به نظر می‌رسد تقویم آقای کیسینجر سال 2022 نیست، بلکه سال 1938 است و او فکر می‌کرد با مخاطبان خود در مونیخ و نه در داووس سخن می‌گوید. اتفاقاً، در سال واقعی 1938، زمانی که خانواده آقای کیسینجر در حال فرار از آلمان نازی بودند، او 15 ساله بود."

زلنسکی ایده کیسینجر برای مذاکره با روسیه را به صورت مماشات به سبک ۱۹۳۸ محکوم کرد و گفت:" امسال در داووس شنیده شد علی‌رغم اصابت هزاران موشک روسی به اوکراین و با وجود کشته شدن ده‌ها هزار اوکراینی و با وجود بوچا و ماریوپول و اردوگاه های فیلتراسیون ساخته شده توسط روسیه که در آنجا شکنجه، تجاوز و تحقیر می کنند، فردی مانند آقای کیسینجر از گذشته دور بیرون آمده و می‌گوید یک تکه از اوکراین باید به روسیه داده شود."

کیسینجر دو روز پیش تاکید کرد:" مذاکرات باید تا دو ماه دیگر آغاز شود تا جلوی تنشی که به راحتی قابل کنترل نخواهد بود، گرفته شود. در حالت ایده آل خط تقسیم باید بازگشت به وضعیت فعلی باشد."

گفته کیسینجر بدان معناست که اوکراین با واگذاری بخش اعظمی از دونباس و کریمه موافقت کند.

کیسینجر افزود فراتر از آن نقطه، آزادی اوکراین نخواهد بود،بلکه جنگی جدید علیه روسیه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید