آبله میمونی به آمریکای لاتین رسید

کدخبر: ۴۹۸۰۰۱
اقتصادنیوز: وزارت بهداشت آرژانتین روز جمعه نخستین مورد آبله میمونی را در آمریکای لاتین تایید کرد.
آبله میمونی به آمریکای لاتین رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، از رویترز اسپانیا، انگلستان و پرتغال کشورهایی با بیشتری مورد آبله میمونی در شیوع اخیر بوده‌اند که بیماری ویروسی خفیفی است که به طور معمول در کشورهای آفریقای غربی و مرکزی بروز می‌کند.

وزارت بهداشت آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نتیجه آزمایش PCR بیمار مورد بررسی مثبت است» و افزود بیمار حال عمومی خوبی دارد و افرادی که در تماس نزدیک با این فرد بوده‌اند تحت کنترل بالینی و همه‌گیری‌شناختی قرار دارند و تا به حال علامتی بروز نداده‌اند.

این وزارت یک مورد دیگر مشکوک به آبله میمونی در یک شهروند اسپانیایی گزارش کرده است که روز چهارشنبه وارد این آرژانتین شده و روز بعد ضایعات پوستی زخمی‌شونده در او ظاهر شده است.

در بیانیه وزارت آمده است:‌ «این بیمار در حال عمومی خوبی دارد، ایزوله شده است و درمان برای رفع علائمش دریافت می‌کند.»

اغلب موارد عفونت گزارش‌شده آبله میمونی در سراسر جهان تا به حال شدید نبوده‌اند. بسیاری از موارد اما نه همه آنها در افرادی که در شیوع اخیر دچار آبله میمونی تشخیص داده شده‌اند، مردانی بوده‌اند که با مردان رابطه جنسی داشته‌اند.

حدود ۲۰ کشور که آبله میمونی در آنها شیوع بوم‌گیر یا آندمیک ندارد، شیوع این بیماری ویروسی را در بیش از ۲۰۰ مورد تایید شده یا مشکوک عفونت عمدتا در اروپا گزارش کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید