صدور حکم قطعی برای یک پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور

کدخبر: ۴۹۸۶۲۷
اقتصادنیوز: پرونده‌ای مربوط به چند شرکت نفتی با ۲۷ نفر متهم که بر اساس دادنامه صادر شده از سوی شعبه مذکور، ۲۳ نفر از متهمان آن به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به مُجازات‌های حبس و جزای نقدی محکوم شدند و نسبت به چهار نفر نیز رای برائت صادر شد.
صدور حکم قطعی برای یک پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری استان اصفهان از صدور حکم قطعی یک  پرونده مهم با موضوع اخلال در نظام اقتصادی کشور در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی این استان خبر داد.

روابط عمومی دادگستری کل استان گزارش داد، اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری روز دوشنبه اعلام کرد: این پرونده مربوط به چند شرکت نفتی با ۲۷ نفر متهم است که بر اساس دادنامه صادر شده از سوی شعبه مذکور، ۲۳ نفر از متهمان آن به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به مُجازات‌های حبس و جزای نقدی محکوم شدند و نسبت به چهار نفر نیز رای برائت صادر شد.
 وی اظهار داشت: از جمع ۲۳ نفر از محکومان این پرونده، اسامی هشت نفر از افراد حقیقی و حقوقی وفق ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: طبق حکم صادر شده، شرکت سهامی خاص پتروپالایش کیان اسپادانا به پرداخت ۱۹۵ میلیارد و ۶٨٠ میلیون و ١۴٧ هزار تومان جزای نقدی در حق خزانه دولت محکوم و حکم انحلال آن نیز صادر شد.
 وی ادامه داد: شرکت سهامی خاص پالایش کریمخان اصفهان نیز به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی معادل میزان وزنی و ارزش ریالی مواد نفتی یارانه‌ای محکوم و حکم انحلال آن نیز صادر شد.
حجت الاسلام اسدی از جزای نقدی ۲۰ میلیارد ریالی شرکت سهامی خاص آویژه سپاهان عالی قاپو اصفهان و نیز صدور حکم انحلال این شرکت خبر داد و گفت: بر اساس آراء صادر شده "مُجتبی سورانی" فرزند خلیل به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل پنج سال حبس و پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی ،"یوسف محمدی ارمندی" فرزند یعقوب به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به پنج سال حبس و ۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.
حجت الاسلام اسدی اظهار داشت: "علی رضایی فیروزآبادی" فرزند حسن نیز به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با سه درجه تخفیف به ٢ سال حبس و پرداخت یکصد میلیارد ریال جزای نقدی، "بابک فیاضی بروجنی" فرزند مصطفی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با سه درجه تخفیف به تحمل ٢ سال حبس و پرداخت ۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی و "یدالله علیخانی دهقی" فرزند محمدعلی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل ٢ سال حبس و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید