دیدار وزیر دفاع ترکیه و همتای اماراتی‌اش بعد از پانزده سال

کدخبر: ۴۹۸۷۰۰
وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای نوشت، آکار و البواردی مسائل دوجانبه و تحولات منطقه و همچنین همکاری در زمینه تمرینات نظامی و صنایع دفاعی را به بحث گذاشتند.
دیدار وزیر دفاع ترکیه و همتای اماراتی‌اش بعد از پانزده سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزرای دفاع ترکیه و امارات برای اولین بار پس از پانزده سال دیدار و درباره همکاری در زمینه تمرینات نظامی و صنایع دفاعی رایزنی کردند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه با «محمد بن احمد البواردی» همتای اماراتی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای نوشت، آکار و البواردی مسائل دوجانبه و تحولات منطقه و همچنین همکاری در زمینه تمرینات نظامی و صنایع دفاعی را به بحث گذاشتند.

آناتولی نوشت، دیدار این دو مقام از این نظر اهمیت بالایی دارد که اولین دیدار وزرای دفاع ترکیه و امارات پس از پانزده سال را رقم زده است.

طی سال‌های گذشته روابط آنکارا و ابوظبی دچار تنش شده بود اما با کاهش تنش‌ها، در سال ۲۰۲۱ «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد وقت و رئیس فعلی امارات از سرمایه‌گذاری ده میلیارد دلاری در ترکیه خبر داد.

اواخر سال گذشته نیز «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به امارات سفر کرد و ۱۳ تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف بین دو طرف امضا شد.

روزهای جمعه و شنبه نیز «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و چاوش اوغلو دیدار کرد.

 وزیر امور خارجه امارات روز جمعه در نشست مطبوعاتی مشترک با چاووش از دیپلماسی ترکیه در قبال رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

بن زاید در دیدار با اردوغان نیز بر علاقه‌مندی امارات برای حمایت از تقویت افق‌های همکاری دوجانبه با ترکیه و تلاش برای تقویت ارکان امنیت و ثبات منطقه و نیز تلاش برای قدم برداشتن در مسیر توسعه به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت‌ها برای رونق و شکوفایی، تأکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید