خطرات عجیب آلودگی هوا بر دستگاه گوارش!

کدخبر: ۴۹۹۱۳۴
یک فوق تخصص گوارش و آندوسکوپی درباره تاثیر آلودگی هوا در دستگاه گوارش توضیحاتی ارائه داد.
خطرات عجیب آلودگی هوا بر دستگاه گوارش!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مسعود صدرالدینی، در رابطه با تاثیر آلودگی هوا بر گوارش، اظهار کرد: آلودگی هوا باعث تحریک دستگاه گوارش، آسیب مخاط معده و روده و ایجاد حالت تهوع می‌شود و وقتی تنفس می‌کنیم، مقداری هوای آلوده وارد دستگاه گوارش می‌شود و مخاط معده و مری را آلوده می‌کند؛ بنابراین ترشحات لازم برای هضم غذا صورت نمی‌گیرد که حالت تهوع و دل درد را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از حد آلاینده‌ها از جمله عواملی که به ‌صورت غیرمستقیم بر زخم معده تاثیر می‌گذارد، افزود: آلودگی هوا در طولانی مدت باعث تحریک دستگاه گوارش، آسیب مخاط معده و روده و ایجاد حالت تهوع می‌شود.

این مسئول در رابطه با ارتباط آلودگی هوا و زخم معده، تصریح کرد: وقتی در هوای آلوده نفس می‌کشیم مقداری هوای آلوده وارد دستگاه گوارش می‌شود و مخاط معده و مری را آلوده می‌کند و همین عوامل باعث بروز زخم معده در طولانی مدت می‌شود.

فوق تخصص گوارش و آندوسکوپی با بیان اینکه آلودگی هوا که ناشی از ذرات ریز موجود در هوا است، می‌تواند به طرق مختلف روی بیماری‌های قلب‌وعروق و ریز فاکتورهای آن تأثیر بگذارد، گفت: آلودگی هوا می‌تواند تحریک سیستم سمپاتیک، تشدید تصلب شرایین و فشار خون، تأثیر در مقاومت به انسولین، اختلال در عملکرد قلبی، ایجاد آریتمی‌های قلبی و افزایش احتمال سکته‌ها و نارسایی‌های قلبی را برای افراد به همراه داشته باشد و همچنین می‌تواند بر روی عروق محیطی بدن انسان نیز تأثیرگذار باشد.

صدرالدینی در رابطه با نکات مراقبتی در زمان آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در شرایط آلودگی هوا به اندازه کافی آب نوشیده شود تا با شست‌وشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

،

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید