معجزه باورنکردنی این نوشیدنی برای جلوگیری از مرگ زودرس!

کدخبر: ۴۹۹۱۸۶
اقتصادنیوز: محققان چینی دریافتند افرادی که روزانه مقدار متوسطی قهوه مصرف می‌کنند، با خطر کمتری از مرگ و میر روبرو هستند.
معجزه باورنکردنی این نوشیدنی برای جلوگیری از مرگ زودرس!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، بر اساس یک پژوهش که در چین به انجام رسیده، افرادی که قهوه می‌نوشند – چه قهوه با شکر و یا بدون شکر – با خطر پایین تری از مرگ زودرس روبرو هستند؛ هرچند کارشناسان این احتمال را مطرح کرده اند که ممکن است این یافته‌ها به این دلیل باشد که نوشندگان قهوه، از افراد دارای تمکن مالی محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلان نشریه گاردین، چاپ انگلیس، محققان چینی دریافتند افرادی که روزانه مقدار متوسطی قهوه مصرف می‌کنند – جدای از آنکه آن را با شکر شیرین می‌کنند یا خیر – با خطر کمتری از مرگ و میر روبرو هستند. این در حالی است که مطالعات پیشین نیز از احتمال تأثیر قهوه بر سلامتی افراد سخن گفته بود؛ به طوری که تحقیقاتی نیز که پیش از این به انجام رسیده بود، از کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف، از بیماری مزمن کبد گرفته تا شماری از سرطان‌ها و حتی زوال عقل سخن گفته بود.

در این پژوهش که در مجله علمی «سالنامه طب داخلی» (Annals of Internal Medicine) منتشر شده است، محققان دانشگاه پزشکی در گوانگژو چین، اطلاعات ۱۷۱ هزار شرکت کننده از بانک اطلاعات پزشکی انگلیس را مورد بررسی قرار دادند. این تیم تحقیقاتی، داده‌های مرتبط با گواهی‌های فوت شرکت کنندگان برای یک دوره هفت ساله از سال ۲۰۰۹ را مورد بررسی قرار داده اند؛ به طوری که طی ابن مدت ۳ هزار و ۱۷۷ نفر جان باختند.

پس از در نظر گرفتن عواملی از جمله سن، جنسیت، قومیت، سطح تحصیلات، وضعیت سیگار کشیدن، میزات فعالیت بدنی، شاخص توده بدنی و رژیم غذایی، این تیم دریافت در قیاس با آن‌هایی که قهوه نمی‌نوشند، آن‌هایی که قهوه شیرین نشده مصرف می‌کنند، دارای کمترین خطر مرگ و میر هستند.

بیشترین میزان، کاهش ۲۹ درصدی خطر مرگ و میر برای افرادی بوده است که بین ۲.۵ تا ۴.۵ فنجان قهوه را روزانه می‌نوشند. دراین بررسی همچنین مشخص شد کاهش خطر مرگ و میر برای کسانی نیز که دست کم روزانه ۱.۵ تا ۳.۵ فنجان قهوه شیرین شده با شکر می‌نوشند نیز مشاهده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید