شکست سنگین ایتالیا در فینالیسیما؛ دست روبرتو مانچینی برای حریفان رو شده!

کدخبر: ۴۹۹۲۵۸
شکست سنگین ایتالیا مقابل آرژانتین، نشان داد مشکلات تیم روبرتو مانچینی همچنان پابرجاست و کف‌گیر او احتمالا به تهِ دیگ خورده است.
شکست سنگین ایتالیا در فینالیسیما؛ دست روبرتو مانچینی برای حریفان رو شده!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران اگر مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در پیش نبود، شکست سنگین مقابل آرژانتین را باید نقطۀ پایان حضور مانچینی در تیم ملی ایتالیا قلمداد می‌کردیم، اما او هنوز فرصت دارد؛ فرصتی که البته می‌تواند بسیار کوتاه باشد.

در شب رویارویی قهرمان اروپا و قهرمان آمریکای جنوبی، آرژانتین با پیروزی قاطع 3 بر صفر از سد ایتالیا این گذشت. لائوتارو، دیماریا و دیبالا در دقایق 28، 45 و 94 برای آرژانتین گل زدند تا لیونل مسی دومین جام ملی‌اش را بالای سر ببرد.

پیروزی آسان آرژانتین مقابل ایتالیا در حالی رقم خورد که روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیا، انگیزۀ زیادی برای شکست آرژانتین و فتح فینالیسیما داشت. مانچینی که حضور در جام جهانی قطر را از دست داده، اگر سربلند از بازی دیشب بیرون می‌آمد، تا حدی اعادۀ حیثیت کرده بود و می‌توانست مدعی شود ناکامی ایتالیا در رسیدن به جام جهانی، محصول بدشانسی و حوادث عجیب فوتبال بوده است.

  اما شکست سنگین مقابل آرژانتین، نشان داد مشکلات تیم مانچینی همچنان پابرجاست و کف‌گیر او احتمالا به تهِ دیگ خورده است. ایتالیای مانچینی ظاهرا با فتح جام ملت‌های اروپا اشباع شد و دیگر نتوانست تیم زهردار و باانگیزۀ یورو 2020 باشد.

 شاگردان مانچینی در یورو 2020 پس از 42 سال (در واقع 43 سال) ایتالیا را دوباره قهرمان اروپا کردند. آن‌ها کاری را انجام دادند که ایتالیای  دینوزوف  و  بارسی  و  مالدینی  و  توتی  و  پیرلو  در دوره‌های گوناگون نتوانسته بودند انجام دهند.

  ولی این اشباع‌شدگی همۀ ماجرا نیست. ظاهرا دست مانچینی برای حریفانش رو شده است و تاکتیک هجومی و سادۀ او دیگر جواب نمی‌دهد. مانچینی البته بدشانسی هم آورده است. او در یورو 2020 بک چپ عالی‌اش  اسپیناتزولا  را از دست داد و بعد از یورو نیز  کیه‌زا  را. اما تیم او به علل متعدد شبیه تیم  یواخیم لو  پس از یورو 2016 شده است. یعنی در هیچ مسابقۀ مهمی نمی‌تواند پیروز شود.

  ایتالیا پس‌فردا (شنبه) در لیگ ملت‌های اروپا با آلمان بازی دارد و یک هفته بعد با انگلیس. بین این دو بازی نیز به مصاف مجارستان می‌رود که جزو تیم‌های خوب یورو 2020 بود. شاید این سه بازی آخرین شانس‌های روبرتو مانچینی برای ادامۀ حضورش روی نیمکت تیم ملی ایتالیا باشد.

مانچینی در یک‌قدمی سقوط

  شکست مقابل آلمان و انگلیس می‌تواند در حکم تیر خلاص به "ایتالیای مانچینی" باشد. بعید است ایتالیا در لیگ ملت‌های اروپا نیز مثل بازی‌های راهیابی به جام جهانی ضعیف حاضر شود و مانچینی همچنان سرمربی این تیم باقی بماند. اما نتایج قابل قبول ایتالیا در این لیگ، می‌تواند تونلی باشد که مانچینی با عبور از آن، یورو 2024 را تجربه کند.

  قهرمانی ایتالیا در یورو 2020 آن قدر برای فوتبال این کشور اهمیت داشت که فدراسیون فوتبال ایتالیا مانچینی را بابت ناکامی در رسیدن به جام جهانی از مقامش عزل نکرد. اما اگر قرار باشد ایتالیای مانچینی همچنان رو به افول باشد، احتمالا در سال 2023 یا شاید هم زودتر، فرد دیگری جانشین مانچینی می‌شود.

  اگر مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در پیش نبود، شکست سنگین مقابل آرژانتین را باید نقطۀ پایان حضور مانچینی در تیم ملی ایتالیا قلمداد می‌کردیم، اما او هنوز فرصت دارد؛ فرصتی که البته می‌تواند بسیار کوتاه باشد.

  بازی ایتالیا و انگلیس 21 خرداد برگزار می‌شود. نتایج به شدت غیر قابل قبول در سه بازی مذکور (با آلمان و مجارستان و انگلیس) ممکن است موجب شود مانچینی 9 روز دیگر از کار برکنار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید