استقبال عربستان سعودی از تمدید آتش بس در یمن

کدخبر: ۴۹۹۳۵۸
وزارت امور خارجه عربستان سعودی از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن استقبال کرد.
استقبال عربستان سعودی از تمدید آتش بس در یمن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه ای از تمدید آتش بس در یمن به مدت دو ماه دیگر استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد، در این بیانیه آمده است که عربستان سعودی از اعلام «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن مبنی بر تمدید دو ماهه آتش بس در یمن استقبال می کند.

این بیانیه همچنین مدعی شد که عربستان نسبت به حمایت از تمام تلاش های سازمان ملل برای دستیابی به راهکار سیاسی پایدار در یمن و رفع درد و رنج مردم این کشور اهتمام دارد.

بیانیه وزارت امور خارجه عربستان می افزاید که اعلام حمایت ریاض ابعاد انسانی، اقتصادی و توسعه ای را که بر امنیت و ثبات یمن تاثیرگذار است شامل می شود.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین از تلاش های هانس گروندبرگ همسو با طرح ادعایی این کشور برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به راهکار سیاسی جامع تمجید کرد.

لازم به ذکر است که «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنج شنبه اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید شود.

سازمان ملل از روز نخست ماه مبارک رمضان آتش‌بس دو ماهه در یمن اعلام کرده بود. توافق آتش بس قبلی به مدت ۲ ماه از ۲ آوریل تا ۲ ژوئن ۲۰۲۲ بود.

این در حالی است که منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس در یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی و مزدورانش طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ مرتبه آتش بس در یمن را نقض کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید