سقوط یک بالگرد ارتش آمریکا+جزئیات

کدخبر: ۵۰۰۲۱۹
رسانه‌ها روز سه‌شنبه از سقوط یک فروند بالگرد رزمی ارتش آمریکا خبر دادند.
سقوط یک بالگرد ارتش آمریکا+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای از سقوط یک فروند بالگرد رزمی «آپاچی-64» ارتش آمریکا در جنوب شرقی آلاباما خبر دادند.

رسانه‌ها روز سه‌شنبه از سقوط یک فروند بالگرد رزمی ارتش آمریکا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک بالگرد رزمی آمریکا از نوع «آپاچی- ۶۴» متعلق به پایگاه  «فورت راکتر» طی یک سانحه روز دوشنبه نزدیک منطقه «اوزارک» در «آلاباما» سقوط کرد. دو خدمه این پرواز به دنبال این حادثه مجروح شده  و بیمارستان منتقل شدند.

بنا بر اعلام ارتش آمریکا، به این بالگرد طی این سانحه خسارات وارد شده و تحقیقات در این زمینه در حال بررسی است.

 فورت راکتر، واقع در جنوب شرقی آلاباما، مرکز صنایع هوانوردی آمریکا و مکانی برای آزمایش‌های پروازی اولیه ارتش ایالات متحده است.

آپاچی، ساخت شرکت بوئینگ یک بالگرد رزمی مجهز به یک کابین برای دو خدمه‌ و دارای یک حسگر نصب شده در دماغه خود است که نقش جستجو برای یافتن اهداف و سامانه‌های دید در شب را ایفا می‌کند. از مهمترین تسلیحات این بالگرد می‌توان به موشک «هلفایر» اشاره کرد.

طی روزهای گذشته نیز سقوط مرگبار یک جنگنده پیشرفته آمریکایی در منطقه «ترونا» در شهرستان اینیو در ایالت کالیفرنیا خبرساز شد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا گزارش دادند، روز یکشنبه در ایالت کالیفرنیا یک جنگنده مافوق صوت و پیشرفته «اف-۱۸ سوپرهورنت » در نزدیکی منطقه ترونا سقوط کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این جنگنده اف-۱۸ آمریکایی متعلق به پایگاه نیروی هوایی «لمور» بود و در نتیجه سقوط آن، خلبان جانش را از دست داد.

طبق گزارش‌ها، مقام‌های آمریکایی هویت این خلبان را هنوز منتشر نکرده‌اند. به گفته آنها، در نتیجه سقوط جنگنده در نزدیکی «ترونا» به هیچ فرد غیرنظامی آسیبی وارد نشد.

چندی قبل نیز یک فروند بمب افکن پیشرفته آمریکا سقوط کرد و نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز سکوت تایید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-۲ اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد. این بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری ۱۴ سپتامبر(سه شنبه ۲۳ شهریور) آسیب دید. «جنیفر گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد و در ۱۵ سپتامبر مدعی شد که در این حادثه هیچکس مجروح نشد و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد.

گرین در نشست خبری به شمار خدمه این بمب افکن حین ماموریت اشاره نکرد و تنها گفت که این بمب افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود.

گرین همچنین از پاسخگویی به سئوالاتی دیگر در مورد این حادثه، از جمله نقص در پرواز، خودداری کرد و تنها افزود که نیروی هوایی در حال بررسی این حادثه است. برخی منابع خبری گزارش دادند که بمب افکن بی-۲ در حین  پرواز دچار نقص هیدرولیکی شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید