خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل/ اعزام تیم‌های امدادی

کدخبر: ۵۰۰۳۲۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بامداد امروز قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد و تا کنون پنج تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده اند.
خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل/ اعزام تیم‌های امدادی

به گزارش اقتصادنیوز، محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

تعداد فوتی های خروج قطار طبس _ یزد علام شد

بنابر گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه تا کنون پنج تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته اند.

اولین تصاویر از خروج قطار طبس یزد از ریل

وی ادامه داد: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

10 نفر فوت کردند، حال 15 نفر وخیم است

همچنین، محمدعلی ملک زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: تا این لحظه آمار فوتی های خروج قطار مشهد – یزد در جاده طبس به ۱۰ نفر رسیده است.

بنابر گزارش مهر، وی گفت: حال عمومی ۱۵ نفر وخیم است و ۵۰ نفر نیز مصدوم شده اند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل شده و به دستور استاندار تمام امکانات دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان برای امداد رسانی به کار گرفته شده است.

ملک زاده تصریح کرد: سه بالگرد به همراه تیم های واکنش سریع هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر دسترسی مردم از حرکت به سمت محل حادثه خود دارای کنند.

تعداد فوتی ها افزایش یافت/ 3 نفر مفقود شدند

همچنین ایسنا نوشت؛

علی اکبر رحیمی، با اشاره به خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس آباد طبس ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، اظهار کرد: حدود ۴۲۰ مسافر در این قطار در حال عزیمت به یزد بودند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز بلافاصله به محل اعزام شدند و ستاد بحران تشکیل شد، بیان کرد: به دنبال وقوع این حادثه، تعداد چهار واگن از ریل خارج شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۵ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمتهای دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد  افزایش یابد؛ حدود سه نفر نیز مفقود هستند.

رحیمی با اشاره به کار بی وقفه برلی بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام میشوند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: سه هلی کوپتر و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید