جزئیات دیدار وزیر نیرو ایران با مقامات تاجیک در «دوشنبه» +عکس

کدخبر: ۵۰۰۴۳۱
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز با حضور در یکی از مراکز هسته ای بر قطع فعالیت دو دوربین آژانس نظارت کرد.
جزئیات دیدار وزیر نیرو ایران با مقامات تاجیک در «دوشنبه» +عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر نیرو ایران در حاشیه دومین همایش بین المللی آب با مقامات تاجیکستان دیدار و در خصوص توسعه روابط دوجانبه گفت و گو کرد.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان در حاشیه دومین همایش بین المللی سطح عالی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» که در شهر «دوشنبه» برگزار شد، با مقامات این کشور دیدار و در خصوص وضعیت روابط و همکاری‌های دوجانبه و زمینه‌های توسعه آن گفت و گو و تبادل نظر کرد.

محرابیان در دیدار با «قاهر رسول‌زاده» نخست‌وزیر تاجیکستان ضمن اشاره به اهمیت روابط با تاجیکستان و تعبیر رهبر انقلاب اسلامی ایران بر خویشاوندی مردم دو کشور یادآور شد و گفت: ایران برای کمک و همکاری‌های گسترده با این کشور دوست و همزبان آمادگی کامل دارد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی با تجربیات غنی و توانایی‌های بالا در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی، آماده حضور فعال در تاجیکستان و اجرای پروژه‌های مربوطه با کیفیت مطلوب و قیمت‌های مناسب است.

رسول‌زاده نیز در این دیدار، سفر رسمی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان به جمهوری اسلامی ایران را که  یک هفته پیش انجام و ضمن آن 17 سند همکاری امضا شد، مهم ارزیابی کرد.

وی با ابراز رضایت از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه در سال گذشته و طی 4 ماه سال جدید میلادی، خواستار اتخاذ اقدامات جدی‌تر در جهت توسعه هرچه بیشتر تعاملات اقتصادی و تجاری شد.

نخست وزیر تاجیکستان همچنین شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی را دارای ظرفیت و توانایی‌های بالا خواند و بر علاقه مندی کشورش نسبت به همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با ایران تاکید کرد.

وزیر نیروی ایران همچنین با «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار و در خصوص وضعیت روابط دوجانبه و چشم انداز آن در زمینه‌های مختلف گفت و گو کرد.

محرابیان برگزاری دومین همایش بین المللی آب در تاجیکستان با حضور هیئت‌های بلندپایه بیش از 100 کشور جهان و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای را اقدامی مهم در رابطه به رسیدگی به مسائل و مشکلات در زمینه آب در سطح جهانی دانست و از میزبانی «دوشنبه» قدردانی کرد.

مهرالدین با اظهار رضایت از برگزاری موفقیت آمیز سفر رسمی اخیر رئیس جمهور تاجیکستان به ایران، بر لزوم اجرای موثر توافقات صورت گرفته اشاره کرد.

دو طرف با مهم برشمردن استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و فنی، همچنین بر ضرورت نقش فعال بخش‌‌های خصوصی ایران و تاجیکستان در توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان همچنین  با «دلیر جمعه» وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رئیس بخش تاجیکی کمیسیون مشترک دو کشور دیدار و گفت و گو انجام داد.

ضمن این دیدار دو طرف در مورد برنامه‌های کمیسیون مشترک، همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های انرژی، اقتصادی و تجاری و همچنین سایر موضوعات مورد علاقه متقابل تبادل نظر کردند.

جانب تاجیک از حضور وزیر نیروی ایران در راس هیئت بلندپایه جهت شرکت در دومین همایش بین المللی آب «دوشنبه» اظهار قدردانی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید