خاطره جالب ناطق نوری از شوخی با مرحوم دعایی

کدخبر: ۵۰۰۵۳۲
حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در یک پیام صوتی در مراسم بزرگداشت مجازی درگذشت سیدمحمود دعایی در کلاب هاوس، گفت: از اینکه به دلیل سفر توفیق شرکت در مراسم تشییع این روحانی وارسته و شایسته‌ را نداشتم متاسفم. کاش شرایط جسمی به من اجازه می‌داد تا دین خود را در یک سخنرانی به این دوست بزرگوار ادا می‌کردم.
خاطره جالب ناطق نوری از شوخی با مرحوم دعایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری گفت: مرحوم دعایی گرچه نسبت به مسائل سیاسی نظر خود را داشت ولی آن‌قدر روح بلند و وسعت نظر داشت که در جناح و گروه نمی‌گنجید.

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در یک پیام صوتی در مراسم بزرگداشت مجازی درگذشت سیدمحمود دعایی در کلاب هاوس، اظهار کرد: از اینکه به دلیل سفر توفیق شرکت در مراسم تشییع این روحانی وارسته و شایسته‌ را نداشتم متاسفم. کاش شرایط جسمی به من اجازه می‌داد تا دین خود را در یک سخنرانی به این دوست بزرگوار ادا می‌کردم.

وی افزود: انصافاً آقای دعایی نمونه یک انسان خودساخته، مسلمان به معنای واقعی کلمه و یک شیعه به تمام معنا بود. او یک روحانی متواضع، خوش‌اخلاق، ساده‌زیست و خوشبین به انسان‌ها و رئوف و مهربان بود.

ناطق نوری یادآور شد: او گرچه دارای اندیشه و بینش خاص بود و نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی و سیاست خارجی و داخلی نظر خود را داشت ولی آن‌قدر روح بلند و وسعت نظر داشت که در جناح و گروه نمی‌گنجید.

وی در پایان اظهار کرد: جمله‌ای را به شوخی به آن مرحوم می‌گفتم که اینجا هم نقل می‌کنم؛ به او می‌گفتم آقای دعایی اگر روز قیامت شما و مرحوم آیت‌الله انواری را مأمور بهشت و جهنم انسان‌ها کنند به خاطر خوش‌نفسی و نگاه مهربانانه‌تان به انسانها، هیچ‌کس را به جهنم نمی‌فرستید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید