رئیس‌جمهور سابق بولیوی به 10 سال زندان محکوم شد

کدخبر: ۵۰۱۰۱۰
دادگاهی در لاپاز پایتخت بولیوی، رئیس‌جمهور سابق این کشور را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
رئیس‌جمهور سابق بولیوی به 10 سال زندان محکوم شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، کودتای سال ۲۰۱۹ علیه اوو مورالس رئیس‌جمهور اسبق بولیوی سبب شد که رئیس‌جمهور موقت برآمده از این کودتا در دادگاه محکوم شود.

رسانه‌های بین‌المللی از قبیل خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری اسپوتنیک گزارش دادند، دادگاهی در لاپاز پایتخت بولیوی جِنین آنز رئیس‌جمهور برآمده از کودتای سال ۲۰۱۹ را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

دادگاه پایتخت بولیوی، خانم آنز ۵۴ ساله را در اتهام مشارکت در کودتا علیه دولت اوو مورالس رئیس‌جمهور وقت و ارتکاب جرایم مرتبط با قانون اساسی بولیوی مجرم شناخت.

اوو‌ مورالس رئیس جمهور اسبق بولیوی بعد از کودتای سال ۲۰۱۹ و باطل اعلام شدن نتایج انتخابات، مجبور به استعفا و ترک کشورش شد. بعد از او، دولت کودتای جنین آنز بر سر کار آمد اما خود وی مدتی بعد از منصب ریاست جمهوری بولیوی استعفا داد.

با برگزاری مجدد انتخابات در بولیوی دولت جدید این کشور به ریاست «لوئیس آرسه» یکی از متحدان اوو مورالس تشکیل شد. به دنبال این تحولات، اوو مورالس به کشور برگشت.

اواخر اسفندماه ۱۳۹۹ بود که وزیر کشور وقت بولیوی از بازداشت جِنین آنز رئیس‌جمهور سابق این کشور به اتهام «ایجاد اخلال در دموکراسی در بولیوی و هم‌دستی با کودتا» خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید