جزئیاتی تازه از اعزام زائران به خانه خدا

کدخبر: ۵۰۱۲۴۶
‌‌حمیدرضا سیدی با اشاره به آغاز پروازهای حجاج از روز جاری، گفت:‌ در ایام حج تمتع سال ۱۴۰۱، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ۱۰ هزار و ۷۰۸ زائر، بیشترین و فرودگاه‌ اردبیل با ۲۵۴ زائر، کمترین اعزام به سرزمین وحی را بر عهده دارند.
جزئیاتی تازه از اعزام زائران به خانه خدا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام حج تمتع سال 1401، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با 10 هزار و 708 زائر، بیشترین و فرودگاه‌ اردبیل با ۲۵۴ زائر، کمترین اعزام به سرزمین وحی را بر عهده دارند.

‌‌حمیدرضا سیدی  با اشاره به آغاز پروازهای حجاج از روز جاری، اظهار داشت:‌ در ایام حج تمتع سال ۱۴۰۱، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ۱۰ هزار و ۷۰۸ زائر، بیشترین و فرودگاه‌ اردبیل با ۲۵۴ زائر، کمترین اعزام به سرزمین وحی را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی مشهد پس از فرودگاه حضرت امام(ره) بیشترین تعداد را با پنج هزار و ۸۸۶ زائر به خود اختصاص داده است و فرودگاه های اصفهان، اهواز و یزد به ترتیب با ۴ هزار و ۴۱۷ نفر، دو هزار و ۷۴ نفر و یک هزار و ۷۴۲ نفر در رتبه های سوم تا پنجم قرار دارند.

وی‌ گفت: فرودگاه گرگان یک هزار و ۶۸۰ زائر، تبریز یک هزار و ۵۷۱ زائر، زاهدان یک هزار  و ۵۶۶ زائر، ساری یک هزار و ۵۱۴ زائر، کرمان و همدان یک هزار و ۲۹۶ زائر، شیراز یک هزار و ۲۸۶ زائر، ارومیه یک هزار و ۴۷ زائر و بیرجند یک هزار و ۲۱ زائر را به کشور عربستان اعزام می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرودگاه‌هایی که کمتر از یک هزار مسافر عازم سرزمین وحی می‌کنند، گفت: از فرودگاه‌های بندرعباس و زنجان ۵۱۳ زائر و فرودگاه‌ بوشهر ۴۹۲ زائر را راهی بیت الله الحرام می‌شوند.

سیدی به تاریخ آخرین پرواز رفت زائران خانه خدا اشاره کرد و گفت: آخرین پرواز اعزامی به عربستان در تاریخ ۱۲ تیر ماه ساعت ۱۹:۵۵ از فرودگاه زاهدان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: پروازهای برگشت نیز از ۲۳ تیر لغایت ۷ مرداد به مقصد جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

در سال جاری ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از ۱۷ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به سرزمین وحی اعزام می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید