روش هایی برای پیشگیری از انتقال تب کریمه کنگو

کدخبر: ۵۰۱۳۷۵
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: نشستن کنه‌ای خاص روی دام و تغذیه آن از خون می‌تواند عامل بیماری را منتقل کند و اگر انسان مورد گزش قرار بگیرد یا بدون رعایت ضوابط بهداشتی از احشای دام استفاده کند، احتمال انتقال بیماری وجود دارد.
روش هایی برای پیشگیری از انتقال تب کریمه کنگو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: تب کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و دام است که در حیوان علائم خاصی ندارد اما می‌تواند انسان را تا مرکز کشندگی ببرد.

دکتر مصطفی کنارکوهی با اشاره به اخبار منتشرشده در خصوص ابتلای دو خوزستانی به تب کریمه کنگو و فوت یکی از این بیماران اظهار کرد: طبق اعلام کتبی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در جمعیت انسانی یک مورد ابتلا به این بیماری در شادگان اعلام شده است و تاکنون به صورت کتبی شناسایی دومین مورد ابتلا به این بیماری به این اداره‌کل اطلاع داده نشده است.

وی افزود: این بیماری مشترک انسان و دام در حیوان علائم خاصی ندارد اما می‌تواند انسان را تا مرکز کشندگی ببرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: نشستن کنه‌ای خاص روی دام و تغذیه آن از خون می‌تواند عامل بیماری را منتقل کند و اگر انسان مورد گزش قرار بگیرد یا بدون رعایت ضوابط بهداشتی از احشای دام استفاده کند، احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

کنارکوهی افزود: دامداران از این نظر در گروه خطر هستند که اقدامات لازم در زمینه ارائه آموزش‌ها، سمپاشی دام و اماکن به ویژه در اماکن دارای سابقه کانون بیماری یا در جاهای اعلام شده از سوی دانشگاه ‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با بیان اینکه این بیماری می‌تواند جدی و خطرناک باشد، گفت: استفاده از لاشه حیواناتی که دوره سرد را گذارنده‌اند، تهیه مواد گوشتی مورد نیاز از اماکن مورد تایید دامپزشکی و پرهیز از خرید لاشه‌ها از اماکن غیر مجاز از کارهایی هستند که باید مردم برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید