خبر مهم رئیس سازمان سنجش درباره آزمون های آیلتس

کدخبر: ۵۰۱۵۲۴
اقتصادنیوز: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه گزارشاتی از تخلفات در آزمون آیلتس اعلام شده، گفت: لازم است مراکز برگزاری آزمون آیلتس با تعامل با یکدیگر شورای اعتبارسنجی و سیاستگذاری را طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورند تا بتوانیم امنیت صد درصد این آزمون را تامین کنیم.
خبر مهم رئیس سازمان سنجش درباره آزمون های آیلتس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان سنجش، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور سازمان سنجش در طی چند ماه گذشته نظارت بر فرایند برگزاری آزمون آیلتس را افزایش داده و آماده است با همکاری نهادها امنیت کامل این آزمون را نیز تامین کند.

دکتر عبدالرسول پورعباس در جلسه مشورتی با مراکز و آفسایت های برگزاری آزمون آیلتس ضمن اشاره به سابقه طولانی مدت سازمان سنجش گفت: این سازمان از ابتدای تأسیس بر اساس عدالت و شفافیت آزمون های مختلف را با بهترین شکل ممکن و امنیت کامل برگزار کرده و هرگز بین داوطلب روستایی در دورترین منطقه کشور با افراد متمول یا عالی رتبه هیچ گونه تفاوت و تبعیضی قائل نیست.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص جایگاه سازمان سنجش و اعتبار جهانی آن گفت: سازمان سنجش در حوزه عدالت آموزشی ، تکیه گاه اصلی و مطمئن تمام سیستم آموزشی و ورودی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و اگر این اعتماد خدشه دار شود عملا همه آموزش عالی زیرسوال می رود لذا دقت نظر و تابعیت از قوانین و مقررات در تمام آزمون ها از جمله برگزاری آزمون آیلتس باید رعایت شود.

وی با اشاره به سابقه این سازمان در برگزاری آزمون های خارجی گفت: اولین آزمون تافل بصورت الکترونیکی و بدون کاغذ در ایران، توسط سازمان سنجش برگزار شد و ما می توانیم بر اساس قانون و شفافیت آزمون آیلتس را با امنیت کامل برگزار کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: متاسفانه گزارشاتی از تخلفات در آزمون آیلتس اعلام شده لذا لازم است مراکز برگزاری آزمون آیلتس با تعامل با یکدیگر شورای اعتبارسنجی و سیاستگذاری را طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورند تا بتوانیم امنیت صد درصد این آزمون را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش در طی چند ماه گذشته نظارت بر فرایند برگزاری آزمون آیلتس را افزایش داده و آماده است با همکاری وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال امنیت کامل این آزمون را نیز تامین کند.

پورعباس گفت: هر سال قرار است جشنواره سازمان سنجش برگزار شود که در این جشنواره ما از بهترین مراکز برگزار کننده آزمون زبان های خارجی نیز از جمله آزمون آیلتس تجلیل می کنیم تا ارتباط دو سویه سازمان سنجش با مراکز و آفسایت های برگزار کننده آزمون که جزء بخش خصوصی هستند مستمر و مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به نقش موثر دانشگاه ها در برگزاری آزمون آیلتس خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در این حوزه به خوبی می توانند نقش آفرینی کنند چرا که با سابقه علمی، آموزشی و تجربه ای که دارند می‌تواند جایگزین خوبی برای هتل ها باشند تا امنیت برگزاری آزمون تضمین شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: در این مسیر همه مراکز و آفسایت ها باید در چارچوب قانون و مقررات و بر اساس استاندارد برای برگزاری آزمون همت کنند تا این آزمون همچون دیگر آزمون هایی که سازمان سنجش مجری برگزاری آنهاست در صحت و سلامت کامل برگزار شود و باعث عدالت گستری و اطمینان خاطر مردم شویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید