هشدار هواشناسی به 5 استان کشور / وزش تندباد و خیزش گردوخاک

کدخبر: ۵۰۱۵۵۰
اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی به 5 استان شامل در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک هشدار نارنجی صادر کرد.
هشدار هواشناسی به 5 استان کشور / وزش تندباد و خیزش گردوخاک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید از دوشنبه تا سه‌شنبه(۲۳ و ۲۴ خرداد) در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان خبرداد.

در این شرایط جوی کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و خسارت به صنعت کشاورزی، تاخیر و احتمال لغو پروازها، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، تحکیم سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید