مرز خسروی بزودی بازگشایی می‌شود

کدخبر: ۵۰۲۲۱۶
استاندار کرمانشاه گفت: بدنبال پیگری های انجام شده و نشست هایی که در تهران داشتیم، موافقت شده که این مرز در روزهای آینده بازگشایی شود و روزانه ۴۰۰ زائر از آن اعزام داشته باشیم.
مرز خسروی بزودی بازگشایی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهمن امیری مقدم در نشست امروز(۲۶ خرداد) شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به پیگیری های انجام شده برای بازگشایی مرز خسروی، اظهار کرد: بدنبال پیگری های انجام شده و نشست هایی که در تهران داشتیم، موافقت شده که این مرز در روزهای آینده بازگشایی شود و روزانه ۴۰۰ زائر از آن اعزام داشته باشیم. 

وی ادامه داد: قرار شده تا این مرز بصورت دائمی باز شود و در اربعین هم میزبان زائرین خواهد بود و امنیت زائرین در آنسوی مرز هم تامین می شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کرمانشاه هم خبرداد و اظهار کرد: از آنجایی که در این سفر وزرا هم رئیس جمهور را همراهی می کنند، لذا از دستگاه های اجرایی انتظار می رود که عملکرد خوبی از خود ارائه دهند، در سفرهای شهرستانی همراه وزیر خود باشند و از مطالبات حوزه کاری‌شان چیزی را از قلم نیندازند و نتایج توافقاتی که با آنها داشته اند را به ما بدهند. 

وی افزود: در این سفر نمایشگاهی از دستاوردهای دانش بنیان استان توسط پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی با همکاری سایر دانشگاه ها برگزار خواهد شد که باید ظرفیت ها و توانمندی های استان را بصورت مفید و مختصر، اما پر مغز و پرمعنا معرفی کنیم. 

امیری مقدم در ادامه با تاکید براینکه سفرهای رئیس جمهور عموما ساده و بی آلایش انجام می گیرد، عنوان کرد: در این راستا از فرمانداری ها می خواهیم تا از هرگونه تشریفات در این سفر پرهیز کنند و هیچگونه ریخت و پاشی نداشته باشند، اما روی معرفی توانمندیهای استان در حوزه های فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و...تاکید داریم. 

وی با بیان اینکه کمیته های مختلفی برای این سفر تشکیل می شود، عنوان کرد: انتظار داریم که با پیش بینی های انجام شده این سفر کاملا منظم صورت گیرد و دستگاه ها میهمانسراهای خود را در اختیار همراهان رئیس جمهور قرار دهند، چون اسکان در هتل نخواهیم داشت. 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از مدیران می خواهیم اگر پروژه ای خارج از پروژه هایی که تاکنون برای سفر مصوب شده در نظر دارند، در قالب پیشنهاد ارائه دهند تا در این سفر به عنوان مطالبه بخواهیم. 

به گفته استاندار کرمانشاه در بحث ارتباطات مردمی، سامانه ای تلفنی برای درخواست ها و مطالبات مردم راه اندازی می شود و از طرفی مردم می توانند درخواست های خود را هم به صورت مکتوب تحویل دهند. 

وی در ادامه با تاکید براینکه دستگاه ها باید تلاش کنند تا عملکرد خود را در این سفر بخوبی ارائه دهند، عنوان کرد: متاسفانه در این زمینه روابط عمومی اکثر ادارات استان ضعیف و کم کار هستند. 

امیری مقدم در ادامه به میزبانی کرمانشاه در برگزاری نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی اشاره کرد و افزود: این همایش که قرار است به شکل بین المللی برگزار شود، فرصت مناسبی برای معرفی کرمانشاه و ایجاد یک فضای معنوی در استان است که در آستانه ماه محرم و اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست، استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه ها، دستوراتی را در حوزه های کاری مختلف به آنها داد. 

مرز خسروی بزودی بازگشایی می‌شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید