افزایش آمار مبتلایان به مسمومیت الکلی در اراک

کدخبر: ۵۰۲۵۸۴
سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش شمار افراد مبتلا به مسمومیت الکلی در این شهر خبر داد.
افزایش آمار مبتلایان به مسمومیت الکلی در اراک

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمد جمالیان اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۵ نفر با علائم مسمومیت شدید الکلی به بیمارستان ولیعصر (عج) اراک مراجعه کردند که متاسفانه یک نفر از آنان جان خود را از دست داد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج نفر دیگر به دلیل مسمومیت الکلی مراجعه کردند که به دلیل وخامت حال عمومی آنها دو نفر دیالیز شدند و مابقی نیز تحت درمان قرار دارند.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه شمار افراد مبتلا به مسمومیت الکلی در حال افزایش بوده و ادامه‌دار است، افزود: به جوانان توصیه می‌شود که از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری کنند تا سلامت آنها به مخاطره نیفتد و در صورت مصرف هرگونه مواد الکلی با مشاهده علائمی مانند سرگیجه، تهوع، سردرد، اختلال بینایی، در سریعترین زمان ممکن به اورژانس مراجعه کنند.

وی با اشاره به طغیان یک نوع مسمومیت الکلی به دلیل وجود متانول در مشروبات اظهار کرد: رده سنی مراجعه‌کنندگان به مسمومیت الکلی به مراکز درمانی این شهر بین ۱۳ تا ۵۰ سال است که بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه بیشتر مشروبات الکلی دست‌ساز هستند، تصریح کرد: مصرف مشروبات الکلی منجر به بروز عوارض جسمانی غیرقابل درمان از قبیل نابینایی چشم یا حتی موجب مرگ فرد می‌شود.

دکتر جمالیان تاکید کرد: تقریبا یک سوم علت بروز سرطان‌ها مربوط به تغذیه و سبک زندگی از جمله رژیم غذایی نادرست، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف الکل و اضافه وزن و چاقی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید