ماجرای تعرض به خواهر شهید کاوه در مشهد چه بود؟

کدخبر: ۵۰۲۷۶۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به بی‌حرمتی و تعرض به خواهر شهید کاوه در مشهد تاکید کرد: مجازات در انتظار هتک حرمت‌کنندگان به خواهر شهید کاوه است.
ماجرای تعرض به خواهر شهید کاوه در مشهد چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، بی حرمتی و تعرض به آمران به معروف این روزها هر از چند گاهی به گوش می رسد و مردم را اندوهگین می‌کند.

«خواهر شهید کاوه، روز چهارشنبه ۱۴اردیبهشت‌ماه در قطار شهری به خانمی بدحجاب تذکری می‌دهد، اما متاسفانه مورد تعرض قرار می‌گیرد، سیلی می‌خورد و آسیب می‌بیند.»

مهدی رضایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در این زمینه گفت: با توجه‌ به اصل هشتم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است. شرایط و حدود کیفیت آن را نیز قانون معین می‌کند.

وی با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی افزود: اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت به موجب قانون جرم شناخته شده است. علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن محکوم‌ کردن این رفتار ناشایست و غیرقانونی علیه آمر به معروف و ناهی از منکر، به پیگیری‌های قضایی صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی مراتب پیگیری قضایی را تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با متخلفان دنبال می‌کند.

رضایی با تاکید بر اینکه مجازات اسلامی در انتظار معترضین به آمران به معروف است، تصریح کرد: با فرد خاطی طبق قانون برخورد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید