حذف ارز ترجیحی موثرترین گام برای عدالت اجتماعی است

کدخبر: ۵۰۲۸۴۸
یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه مافیای خودرو، بانکی و قاچاق کالا به شدت فضای اقتصادی کشور را متشنج کرده است، گفت: بیشتر مشکلات کشور زاییده دست همین مافیاهاست.
حذف ارز ترجیحی موثرترین گام برای عدالت اجتماعی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ترجیجی ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد کشور، موثرترین اقدام دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

مرتضی حسینی روز یکشنبه در همایش بصریت افزایی کارکنان سپاه ناحیه میانه، با اشاره به اینکه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از دیگر برنامه های مهم دولت مردمی در جهت رفع مشکلات مردم است، افزود: در حال حاضر بزرگ ترین مانع اجرای صحیح این برنامه و دامن زدن به گرانی ها به بهانه برداشته شدن ارز ترجیحی، وجود مافیاهای گردن کلفت و عدم برخورد مناسب با مولدان مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مافیای خودرو، بانکی و قاچاق کالا به شدت فضای اقتصادی کشور را متشنج کرده است، اظهار داشت: بیشتر مشکلات کشور زاییده دست همین مافیاهاست.

حسینی، حل مشکلات کشور را در گرو بازنگری اساسی در بدنه وزارتخانه ها دانست و ادامه داد: با تعویض وزرا نمی توان اوضاع کشور را سامان داد، زیرا بدنه مافیایی در این عرصه ها جا خوش کرده و در وزارتخانه ها مانع از اجرای صحیح برنامه ها در مسیر خود می شود و روز به روز بر مشکلات مردم افزوده و گرانی های پی در پی را باعث شده است.

وی بر ضرورت مبارزه با فساد و رانت خواری با حفظ وحدت و یکدلی بین اعضای قوای سه گانه تاکید و اضافه کرد: برای حل مشکلات مردم روحیه ای جهادی و انقلابی لازم است و انقلابی بودن ظاهری کفایت نمی کند، بلکه باید خود را خادم مردم دانسته، امانت دار شایسته بیت المال بوده و فرهنگ جهادی داشته باشیم تا بتوان یک انقلابی واقعی بوده و در جهت منافع مردم و کشور گام برداریم.

حسینی، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اصلاح اساسی در جداول بودجه و اعتبارات، پیگیری مطالبات و رتبه بندی معلمان، کمک به دولت در برداشتن ارز ترجیحی و تصویب قوانین حمایت از ازدواج و فرزندآوری را از مهمترین کارکردهای مجلس یازدهم عنوان کرد.

وی گفت: در تلاشیم تا سرباز خوبی برای ولایت بوده و مجلسی به معنای واقعی انقلابی داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه میانه نیز در این مراسم بر ضرورت حفظ اتحاد، صمیمیت و اخلاص بین دولت و مجلس تاکید کرد.

سرهنگ حسین محمدی اظهار داشت: اگر در مشکلات اقتصادی و معیشتی در کنار مردم باشیم بی شک این اخلاص در کار و تلاش برای حل مشکلات مردم موجب دستگیری خدا از ما خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید