دیدار مقامات نظامی عربستان و انگلیس

کدخبر: ۵۰۳۰۲۳
رئیس ستاد هوایی انگلیس با رئیس ستاد کل ارتش عربستان در خصوص روابط دفاعی و نظامی میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کردند.
دیدار مقامات نظامی عربستان و انگلیس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، مقامات عربستان و انگلیس روابط دفاعی و نظامی و راه‌های تقویت آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 الخلیج اونلاین گزارش داد، این امر در جریان دیدار «سر مایک ویگستون» رئیس ستاد هوایی انگلیس  با «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد کل ارتش عربستان در ریاض صورت گرفت.

به گفته وزارت دفاع عربستان، در این دیدار «روابط دفاعی و نظامی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص  تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک نیز بحث شد».

بر اساس گزارش وزارت دفاع عربستان در این دیدار «ترکی بن بندر بن عبدالعزیز» فرمانده نیروی هوایی عربستان و «نیل کرامپتون» سفیر انگلیس در این کشور حضور داشتند.

عربستان مقصد اول و اصلی صادرات سلاح انگلیس است که عمده تسلیحات فروخته شده به این کشور شامل انواع جنگنده، بمب و همچنین خدمات فنی مربوط به آنهاست. انگلیس روابط تاریخی با عربستان سعودی دارد.دولت انگلیس طی سال‌های اخیر همواره در قبال جنگ یمن سکوت کرده و به پشتیبانی تسلیحاتی از عربستان ادامه می‌دهد .

بر اساس تحقیقات سازمان ملل متحد، انگلیس با حمایت تسلیحاتی از عربستان، در جنگ یمن شریک است .جنگ افزارهای انگلیسی برای حمله به غیرنظامیان یمنی مورد استفاده قرار گرفته و بر اثر آن هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شرکت‎‌های تسلیحاتی انگلیس از سال 2015 تاکنون 17.6 میلیارد پوند سلاح، مهمات و تجهیزات به عربستان فروخته‌اند.

سال 2019 دادگاه استیناف انگلیس با استناد به تحقیقات و مستندات کمپین ضد تجارت اسلحه، صدور مجوز از سوی دولت این کشور برای فروش سلاح به عربستان را غیرقانونی اعلام کرد، اما دولت انگلیس مدتی بعد با استدلال‌های بی‌اساس، فروش سلاح را به ریاض از سرگرفت.

عربستان و امارات از سال 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به‌عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه‌ رو کرده است، به‌گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید