توقیف 5 قایق حامل سوخت و احشام قاچاق در خلیج فارس

کدخبر: ۵۰۳۳۷۶
اقتصادنیوز: مرزبانان ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی قشم با رصد اطلاعاتی دقیق مطلع شدند که قاچاقچیان حرفه ای سوخت و احشام قصد دارند با استفاده از چندین فروند شناور تندرو این محموله های قاچاق را از طریق مرزهای آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کنند.
توقیف 5 قایق حامل سوخت و احشام قاچاق در خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرمانده پایگاه دریابانی قشم از توقیف پنج فروند قایق حامل حدود ۵۰ هزار لیتر سوخت و ۲۵ راس دام قاچاق در ۲۴ ساعت گذشته در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

سرهنگ صفر متاجی شامگاه سه شنبه اظهار داشت: مرزبانان ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی قشم با رصد اطلاعاتی دقیق مطلع شدند که قاچاقچیان حرفه ای سوخت و احشام قصد دارند با استفاده از چندین فروند شناور تندرو این محموله های قاچاق را از طریق مرزهای آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع مرزبانان با توجه و هوشیاری کامل هنگام گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی چندین فروند شناور تندرو متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و به آنها دستور ایست دادند که قاچاقچیان بدون توجه به دستور مرزبانان و علایم هشدار دهنده اقدام به فرار در دریا کردند که پس از تعقیب و گریز طولانی از سوی مرزبانان قشم عرصه را تنگ دیده و در نهایت متوقف شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: در اجرای این سلسله عملیات انتظامی ۴۹ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوییل قاچاق و ۲۵ راس احشام قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال از قاچاقچیان کشف و ضبط شد و هشت قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ متاجی با اشاره به اینکه با هوشیاری مرزبانان قشم این قاچاقچیان حرفه ای در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند، گفت: دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود. این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید