ادعای یک نشریه آمریکایی درباره نقشه پوتین علیه بایدن

کدخبر: ۵۰۳۵۴۵
اقتصادنیوز: یک نشریه آمریکایی مبتنی بر بولتن جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که عملیات تاثیرگذاری روسیه بر روی مخاطبان غربی و آمریکایی به نظر در راستای تضعیف حمایت و اشتیاق آمریکایی‌ها برای ارائه کمک به اوکراین است.
ادعای یک نشریه آمریکایی درباره نقشه پوتین علیه بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشریه دیلی‌بیست با ادعای دسترسی به داده‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا از طرح جدید روسیه مبنی بر تاثیرگذاری بر فضای درونی ایالات متحده علیه جنگ اوکراین، خبر داد.

این نشریه آمریکایی مبتنی بر بولتن جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که عملیات تاثیرگذاری روسیه بر روی مخاطبان غربی و آمریکایی به نظر در راستای تضعیف حمایت و اشتیاق آمریکایی‌ها برای ارائه کمک به اوکراین است.

طبق ادعای دیلی‌بیست، بولتن اطلاعاتی ماه مه دفتر تحلیل و اطلاعات وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که بازوی نفوذ کرملین بر روی عملیات روسیه با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان آمریکایی تمرکز دارد.

این نشریه به نقل از این بولتن اطلاعاتی نوشت: رسانه‌های دولتی و عملیات‌ اطلاعاتی نیابتی روسیه در تلاش برای این هستند که حمایت غرب از اوکراین را دلیل طولانی شدن جنگ و دلیل افزایش بحران غذایی نشان دهند.

دیلی‌بیست درحالی این ادعا را مطرح می‌کند که جنگ اوکراین در اصل باعث بحران غذایی و افزایش قیمت غلات و نهاده‌های دامی در جهان شده است.

برایان هارل دستیار سابق وزیر در وزارت امنیت میهن آمریکا عنوان کرد درحالیکه پوتین رییس جمهوری روسیه به دنبال تقویت قدرت خود است، این نوع روایت‌ها احتمالا در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند.

وی مدعی شد: درحالی که شایعاتی پیرامون سلامت پوتین وجود دارد، گمان می کنم که شاهد افزایش تبلیغات و حتی پیام های متقابل از طرف وفاداران او باشیم.

در ادامه این گزارش اشاره می‌شود که بخشی از طرح روسیه احتمالا شامل عملیات نفوذ مسکو با هدف حفظ یک فضای سیاسی نزدیک به اهداف پوتین در آمریکا است.

به گفته دنیل هافمن افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مسکو، این طرح به منظور تاثیر گذاری بر روی رای دهندگان شرکت کننده در انتخابات میان دوره‌ای و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است تا کاندیداهایی که تا حدودی نزدیک به دیدگاه پوتین هستند، بر سر کار بیایند.

هافمن با ادعای اینکه پوتین فکر روی کار آوردن "یک جمهوریخواه که شبیه بایدن نیست" را در سر دارد، افزود: به طور قطع وی انتخابات میان دوره‌ای را مد نظر دارد و به دنبال هر کسی است که مخالف جنگ در اوکراین باشد.

ایالات متحده در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز مدعی دخالت روسیه در روند انتخابات و نفوذ در حساب‌های شخصی کاندیداهای آن دوره شده بود.

بولتن جامعه اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر تلاش روسیه برای تضعیف حمایت آمریکایی‌ها از اوکراین درحالی مطرح می‌شود که کارشناسان برجسته‌ای عامل شروع جنگ را گسترش ناتو و علت طولانی تر شدن آن را دخالت آمریکا و اروپا در روند این درگیری دانستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید