اخراج فرمانده مسئول جنگ روسیه در اوکراین/ پوتین از روند جنگ ناراضی است

کدخبر: ۵۰۴۲۴۷
وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد که کرملین اخیرا چندین ژنرال از جمله ژنرال دورنیکوف و ژنرال «آندری سردیوکوف» فرمانده نیروهای هوابرد را برکنار کرده است.
اخراج فرمانده مسئول جنگ روسیه در اوکراین/ پوتین از روند جنگ ناراضی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ژنرال ارشد روسیه در امور اوکراین، ظاهرا بابت روند آهسته پیشرفت در دونباس و در بحبوحه گزارش‌هایی از شرب خمر او که موجب از دست رفتن اعتماد ولادیمیر پوتین شده، برکنار شده است.

چنانچه این خبر تایید شود، اخراج ژنرال «الکساندر دورنیکوف» که بابت حضور در جنگ سوریه به چهره‌ای سرشناس تبدیل شد، از یک تغییر و تحول مهم دیگر در فرماندهی نظامی روسیه حکایت دارد که نشان می‌دهد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از چگونگی روند جنگ اوکراین رضایت ندارد.     

بنابر گزارش دیلی تلگراف، وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد که کرملین اخیرا چندین ژنرال از جمله ژنرال دورنیکوف و ژنرال «آندری سردیوکوف» فرمانده نیروهای هوابرد را برکنار کرده است.

وزارت دفاع روسیه اظهارنظری در رابطه با این گزارش‌ها نداشته اما این تحولات چند هفته بعد از شایعات تاییدنشده از نارضایتی پوتین از عملکرد این مقام‌ها مطرح می‌شود.   

ژنرال دورنیکوف ۶۰ ساله، با وجود اینکه فرماندهی نیروهای روسی در اوکراین را از اوایل آوریل بر عهده داشت، بیش از یک ماه است که در انظار عمومی دیده نشده است. به گفته فرماندار منطقه‌ای، پیروزی اصلی ارتش روسیه در طول این مدت این بوده است که به سمت جلو برای تصرف شهر سورودونتسک دونباس که نیروهای اوکراینی روز شنبه «تقریباً آن را ترک کردند»، پیشروی کند.

با این حال، ارتش مسکو با مقاومت اوکراین تحت فشار قرار گرفته است و پیاده نظام آن قادر به تصرف بسیاری از شهرها نیست، آن هم به‌رغم اینکه اکثر این شهرها به دست توپخانه روسیه تقریبا با خاک یکسان شده‌اند.

ساموئل رامانی، از کارشناسان مؤسسه خدمات متحد سلطنتی در لندن، گفت که ژنرال دورنیکوف برای تصرف دونباس، که هدف اولویت پوتین از زمان شکست او در تصرف کی‌یف در ماه مارس بوده است، احتمالاً خیلی تعلل کرده است. او گفت: دورنیکوف تاریخ ۱۰ ژوئن را برای تصرف سورودونتسک تعیین کرده بود و به این هدف نرسید. او تاکتیک‌های تهاجمی به سبک آنچه در حلب سوریه استفاده می‌کرد، به کار می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید