بیماری عجیب و نادر برد پیت فاش شد!

کدخبر: ۵۰۴۴۶۳
برد پیت فاش می‌کند که از بیماری پروزوپاگنوزیا رنج می‌برد. او می‌گوید: «هیچ‌کس مرا باور نمی‌کند».
بیماری عجیب و نادر برد پیت فاش شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین به نقل از independent، برد پیت ظاهراً فکر می‌کند که به بیماری«کوری چهره» مبتلا شده است. او توضیح می‌دهد به همین دلیل است که برای به خاطر سپردن افراد تلاش زیادی می‌کند و شاید از او به عنوان فردی منزوی و گوشه‌گیر یاد شود. 

این بازیگر ۵۸ ساله در مصاحبه اخیر با GQ در مورد وضعیت پزشکی احتمالی خود و تأثیر آن بر شهرتش صحبت کرد.

شرایط طرح فروش بدون قرعه کشی 4 محصول ایران خودرو

عروس زیبای ملکه انگلیس اسلحه به دست شد+ عکس

به گفته پیت، پسرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS) روسوپاگنوزیا را - که هرگز به طور رسمی مبتلا به آن تشخیص داده نشده است - به عنوان وضعیتی توصیف می‌کند که در آن شما نمی‌توانید چهره افراد را تشخیص دهید و او هم در به خاطر سپردن افراد جدید و تشخیص چهره آنها، به‌ویژه در محیط‌های اجتماعی مانند مهمانی‌ها، مشکل دارد.

 

این محدودیت پیت را نگران می‌کند، او به این رسانه گفت که ممکن است با افرادی که ملاقات می‌کند تاثیری منفی از خود روی آنها بر جای بگذارد و به این مشهور شود که گوشه‌گیر، غیرقابل دسترس و خودشیفته است.

با این حال، به گفته پیت، شخصیت او برعکس این موضوع است، زیرا او می‌خواهد افرادی را که ملاقات می‌کند به یاد بیاورد و وقتی نمی‌تواند شرمنده می‌شود.

NHS بیان می‌کند که پروسوپاگنوزیای رشدی، که بر افرادی که آسیب مغزی نداشته‌اند، تأثیر می‌گذارد، ممکن است از هر ۵۰ نفر یک نفر را تحت تأثیر قرار دهد. این عارضه اغلب از بدو تولد افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و معمولاً به صورت یک مشکل مادام‌العمر باقی می‌ماند.

NHS با اشاره به اینکه این وضعیت می‌تواند منجر به اختلالات اضطراب اجتماعی شود، بیان می‌کند: بسیاری از افراد مبتلا به prosopagnosia قادر به تشخیص اعضای خانواده، شرکا یا دوستان خود نیستند.

آسیب مغزی یا سکته مغزی نیز می‌تواند منجر به ایجاد پروسوپاگنوزیا شود که این اختلال به عنوان پروسوپاگنوزی اکتسابی شناخته می‌شود.

در حین صحبت با GQ، این بازیگر اذعان کرد که وقتی درباره وضعیت پزشکی احتمالی خود صحبت می‌کند، هیچکس او را باور نمی‌کند. او گفت که می‌خواهد با فرد دیگری که از این بیماری رنج می‌برد ملاقات کند.

این اولین بار نیست که پیت علناً در مورد ناتوانی خود در تشخیص چهره‌ها و تأثیر بد آن بر شهرتش صحبت می‌کند. این برنده اسکار قبلاً به Esquire گفته بود که بسیاری از مردم از او متنفرند، زیرا تصور می‌کنند او عمدا به آنها بی‌احترامی می‌کند.

او در سال ۲۰۱۳ به این نشریه گفت: بسیاری از مردم از من متنفرند، زیرا فکر می‌کنند من به آنها بی‌احترامی می‌کنم. من گاهی از آنها می‌پرسم ما کجا با هم ملاقات کرده‌ایم؟ اما بدتر می‌شود. مردم بیشتر آزرده‌خاطر می‌شوند.»

در حالی که پیت اشاره کرد که برخی از افراد با دادن اطلاعات به او کمک می‌کنند، اکثر مردم فکر می‌کنند که او خودخواه یا متکبر است.

این بازیگر در حین صحبت با GQ، همچنین فاش کرد که سال‌ها از «افسردگی درجه پایین» رنج می‌برد و به‌تازگی شادی را کشف کرده است. به گفته پیت، این تغییر تا حدی به دلیل آغوش بزرگ‌تر دوستان و خانواده اوست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید