رایزنی مقامات عربستان و سازمان ملل درباره یمن

کدخبر: ۵۰۴۵۴۵
محمد آل جابر، سفیر عربستان سعودی با فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.
رایزنی مقامات عربستان و سازمان ملل درباره یمن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن و «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور این کشور تلاش‌های مربوط به استمرار آتش‌بسی که اوایل آوریل گذشته در یمن اعلام و اوایل ماه جاری میلادی تمدید شده است، مورد بررسی قرار دادند.

الخلیج اونلاین، در این دیدار حمایت عربستان سعودی از تلاش‌های سازمان ملل متحد در یمن مورد تأکید قرار گرفته و تلاش‌های مشترک برای دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر بحران این کشور بررسی شد.

 طرفین همچنین تلاش‌های مربوط به موفقیت آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل با هدف دستیابی به آتش‌بس دائمی و فراگیر در یمن و آغاز روند سیاسی بین دولت و انصارالله را بررسی کردند.

در بیانیه سفارت عربستان سعودی آمده است که در این دیدار اهمیت آنچه «پایبندی حوثی‌ها به مفاد آتش‌بس کنونی، تسریع بازگشایی گذرگاه‌ها در استان تعز واقع در جنوب غربی یمن با هدف کاهش درد و رنج انسانی و واریز درآمدها به بانک مرکزی یمن برای پرداخت حقوق غیرنظامیان» خوانده شد، مورد تأکید قرار گرفت.

در همین ارتباط «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن از عدم تعهد ائتلاف سعودی به مفادآتش‌بس موقت انتقاد کرد .

وی در توییتر نوشت: ۳۰ هزار شهروند درخواست رزرو صندلی (هواپیما) دارند و ائتلاف همچنان مانع پروازهای بسیار محدود می‌شود و باز کردن مسیرهایی که مسافت را از ۵ ساعت به ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهد، رد می‌کند. حقیقت آن است که امروز هر دارنده سلاحی در یمن مطمئن شده که کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) و غرب عمدا یمن را تحقیر و مورد اهانت قرار می‌دهند و این بدون شک، تحریک‌آمیز و پر هزینه است بنابراین انتظار نمی‌رود که (آتش بس) تمدید شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید