تحریم های جدید علیه روسیه در راه است

کدخبر: ۵۰۴۵۴۷
بر اساس بیانیه کاخ سفید، جو بایدن و دیگر رهبران هفت اقتصاد برتر دنیا قرار است تحریم هایی جدیدی را علیه روسیه اعلام کنند.
تحریم های جدید علیه روسیه در راه است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، بر اساس بیانیه منتشر شده در وب سایت کاخ سفید، آمریکا تصمیم دارد به همراه دیگر رهبران کشورهای عضو گروه هفت (G۷) در نشست این گروه در آلمان، روسیه را هدف تحریم های جدید قرار دهد.

در همین رابطه، گروه هفت بیانیه ای مشترک در حمایت از اوکراین صادر خواهد کرد که شامل تحریم های جدید جهت تقویت بیشتر اقدامات اقتصادی برضد روسیه خواهد بود.

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: ایالات متحده، هماهنگ با گروه هفت، تعهدات قابل توجهی را اجرا خواهد کرد، از جمله تحریم صدها فرد و نهاد که به بیش از ۱۰۰۰ نفری که قبلاً تحریم شده‌اند، افزوده خواهند شد و با هدف قرار دادن شرکت‌هایی در چندین کشور که به فهرست بیش از ۳۰۰ نهاد از پیش تحریم شده اضافه می‌شوند، اقدام به جلوگیری از دور زدن تحریم ها خواهد کرد. همچنین بر صدها محصول روسیه به ارزش میلیاردها دلار اعمال تعرفه خواهد شد.

بیانیه مذکور همچنین می افزاید که وزارت امور خارجه و خزانه داری آمریکا با اعمال تحریم های مسدود کننده بر شرکت های دفاعی بزرگ دولتی روسیه، سازمان های تحقیقاتی دفاعی و ده ها نهاد و شخص دیگر مرتبط با امور دفاعی، به شدت زنجیره های تامین دفاعی روسیه را هدف قرار خواهند داد و توانایی روسیه را در جایگزینی تجهیزات نظامی که در طول عملیات در اوکراین از دست داده است، محدود خواهد نمود.

این بیانیه می افزاید که گروه هفت متعهد خواهد شد که به اوکراین کمک کند تا بتواند کمبود بودجه کوتاه مدت خود را پوشش دهد که از جمله این اقدامات، تعهد ۷.۵ میلیارد دلاری آمریکا از دومین بسته کمک هایی است که اخیراً تصویب شده است.

کاخ سفید در این بیانیه ادامه داد که رهبران گروه هفت همچنین تعهد امنیتی بی‌سابقه و بلندمدتی را برای ارائه حمایت‌های مالی، بشردوستانه، نظامی و دیپلماتیک به اوکراین خواهند داد. این مسئله شامل حفظ آمادگی نظامی و دفاعی اوکراین، از جمله از طریق تامین به موقع تجهیزات دفاعی مدرن و سیستم های تسلیحاتی پیشرفته است.

کشورهای غربی پیشتر نیز روسیه را به دلیل عملیات ویژه اش در اوکراین هدف اعمال تحریم های بی سابقه قرار داده بودند.

در همین راستا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه راهبرد بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیز درباره تحریم ها گفته بود که دیر یا زود کشورهای غربی باید سر عقل بیایند. آنها عمل‌گرا و بدبین هستند و وقتی متوجه شوند که تحریم‌ها به آنها ضربه می‌زند، با روسیه به نحوی سازنده‌تر به گفتگو خواهند پرداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید