پیش بینی شجاع خلیل‌زاده از عملکرد ایران در جام جهانی قطر

کدخبر: ۵۰۴۵۸۸
شجاع خلیل زاده درباره عملکرد ایران در جام جهانی گفت: طبیعتا قرار گرفتن در گروه آمریکا، انگلیس و ولز سخت است. آنها بازیکنانی در کلاس بالای جهانی دارند. اما ما هم در تیم ملی ایران خواهیم جنگید و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.
پیش بینی شجاع خلیل‌زاده از عملکرد ایران در جام جهانی قطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا مدافع جدید الاهلی از نقش کنعانی زادگان در انتخاب او سخن به میان آورد و تاکید کرد که پیشنهاد اروپایی هم داشته است.

شجاع خلیل زاده در فصل نقل و انتقالات تابستانی بعد از دو فصل حضور در الریان قطر از این تیم جدا شد تا پیراهن الاهلی قطر را بر تن کند.

او در گفت و گویی اختصاصی و مفصل که با روزنامه العرب قطر داشت درباره موضوعات مهمی سخن به میان آورد که در ادامه می‌خوانید:

-در ابتدا درباره احساس خود بعد از پیوستن به الاهلی سخن بگوید؟

خوشحالم که راهی الاهلی شده ام. این تجربه ای جدید برای من است و امیدوارم که بتوانم انتظارات هواداران و کادر فنی را برآورده کنم. نهایت تلاش خود را به کار می گیرم تا در این چالش موفق شوم. از روز نخستی که به تیم پیوستم مسئولان باشگاه احساس رضایت را در من به وجود آوردند. بی صبرانه منتظر این چالش جدید و بازی با پیراهن تیم الاهلی هستم.

- در الاهلی کنعانی زادگان بازی می کند که شما تقریبا چند سال در کنار او بازی کرده ای. آیا این بازیکن در پیوستن تو به الاهلی نقش داشته است؟

 من با کنعانی زادگان هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس همبازی بوده‌ام و همدیگر را به خوبی می شناسیم. او شرایط تیم را برای من به تصویر کشید و از این انتقال بسیار خوشحال بود.

-آیا پیشنهادهای دیگر هم داشتید؟

بله من پیشنهادهایی از ایران، اروپا و دو باشگاه قطری دیگر و البته لیگ امارات هم داشتم.

- اما چرا الاهلی را انتخاب کردید؟

دلیل این انتخاب این بود که دوست داشتم با خانواده‌ام در دوحه باقی بمانم. من با سرمربی تیم هم صحبت کردم و او احساس خوبی نسبت به من داد. البته کنعانی زادگان هم در این انتخاب نقش داشت و من را قانع کرد.

-پیش بینی شما از فصل جدید؟

بدون شک فصل جدید با توجه به اینکه جام جهانی هم در پیش است استثنایی خواهد بود. البته برای همه هم سخت است چرا که همگی به دنبال بهترین عملکرد در سال جام جهانی هستند.

-چه قولی به هواداران الاهلی می دهید؟

- من اینجا هستم تا بهترین نمایش خود را داشته باشم و هواداران را خوشحال کنم. الاهلی می خواهد در فصل جدید در همه رقابت ها برای قهرمانی تلاش کند و من قول می دهم که نهایت تلاش خود را به کار گیرم تا انتظارات هواداران و کادر فنی را برآورده کنم.

-آیا باشگاه الریان با شما برای تمدید قرارداد صحبت کرد؟

نه کسی از طرف باشگاه با من تماس نگرفت.

-تجربه خود با الریان را چگونه توصیف می کنید؟

فصل اول با الریان خوب بود اما در فصل دوم به عنوان بال راست و چپ به بازی گرفته شدم و این پست تخصصی من نبود. من به الریان آمده بودم تا در قلب خط دفاعی بازی کنم. من در این پست بهترین عملکرد را در لیگ قهرمانان آسیا داشتم. در فصل نخست همه چیز خوب بود اما در فصل دوم من در پست غیر تخصصی به بازی گرفته شدم و حتی در این زمینه با باشگاه هم صحبت کردم. تغییر پست های زیاد من حتی صدای دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران را هم درآورد. البته با این وضعیت هم عملکرد خوبی داشتم. به هر حال در فوتبال اتفاقاتی رخ می دهد که از دایره کنترل شما خارج است.

-تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 در گروه سختی قرار دارد. پیش بینی شما از این رقابت چیست؟

طبیعتا قرار گرفتن در گروه آمریکا، انگلیس و ولز سخت است. آنها بازیکنانی در کلاس بالای جهانی دارند. اما ما هم در تیم ملی ایران خواهیم جنگید و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم. امیدوارم که هواداران را خوشحال کنیم.

-و در پایان، آمادگی قطر برای جام جهانی را چگونه می بینید؟

در اینجا امکانات و آمادگی برای جام جهانی استثنایی است. ورزشگاها و زیر ساخت ها همگی در بالاترین سطح است. قطر میزبانی رقابت های جهانی بزرگ را برعهده گرفته است و آزمون پس داده است.این برای نخستین بار است که جام جهانی در یک کشور عربی و در خاورمیانه برگزار می شود و بدون شک بهترین نسخه از این رقابت خواهد بود. برای تیم ملی فوتبال قطر باوجود آنکه در گروه سختی قرار دارد آرزوی موفقیت می‌کنم. البته این تیم بازیکنان خوبی دارد و می تواند نتایج خوبی کسب کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید