خبر مهم وزیر بهداشت/ استفاده از ماسک در این فضاها لغو شد

کدخبر: ۵۰۵۱۶۹
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت از تغییر پروتکل استفاده از ماسک خبر داد.
خبر مهم وزیر بهداشت/ استفاده از ماسک در این فضاها لغو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی، اظهار داشت: در جلسه روز شنبه  ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد استفاده از ماسک در فضای باز، الزامی نباشد و  استفاده از آن تنها در محیط های بسته و شلوغ و با تهویه نامناسب  مورد تاکید قرار گیرد. 

 

وی افزود: ماسک همچنان باید در وسایل نقلیه عمومی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس  استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا از بین نخواهد رفت، افزود: کرونا همانند آنفلوآنزا  از مرحله همه گیری عبور کرده و به مرحله آندمی یا تک گیری می رسد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر توصیه می شود  سالانه یکبار، واکسیناسیون علیه کرونا انجام شود البته با توجه به اینکه خطر کرونا در دنیا هنوز وجود دارد و برخی کشورها همچنان با آمارهای قابل توجهی از  مرگ و میر روزانه مواجهند و از سوی دیگر، مسافرت هایی به ایران صورت می گیرد، توصیه می کنیم افرادی که ۶ ماه از تاریخ تزریق آخرین نوبت واکسن شان گذشته، امسال یک بار دیگر واکسن کرونا تزریق کنند. 

دکتر عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا رایگان انجام می شود، افزود: ممکن است در سالهای آینده باتوجه به وضعیت بیماری، واکسن کرونا در اختیار داروخانه ها قرار گیرد تا افرادپرخطر و بیماران زمینه ای،  این واکسن را تزریق کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید