افشای یک پیام صوتی «بایدن» را رسوا کرد!

کدخبر: ۵۰۵۶۲۷
یک پیام صوتی نشان می دهد که ادعاهای بایدن مبنی بر اینکه او هرگز با هانتر درباره معاملات تجاری اش با چین صحبت نکرده، در تضاد است.
افشای یک پیام صوتی «بایدن» را رسوا کرد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، یک پیام صوتی بازیابی شده نشان می‌دهد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اواخر سال ۲۰۱۸ با پسرش هانتر تماس گرفت تا درباره گزارش «نیویورک تایمز» در ارتباط با معاملات وی با یک سرمایه‌دار نفتی چینی که به جرایم مالی متهم شده بود، صحبت کند؛ پیامی که به گزارش رسانه‌های آمریکایی، با ادعاهای بایدن مبنی بر اینکه او هرگز با هانتر درباره معاملات تجاری وی در خارج از کشور صحبت نکرده، در تضاد است.

بایدن در صوتی که اولین بار از سوی روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در تاریخ ۲۷ ژوئن (ششم تیر) منتشر شد، به هانتر گفت: فکر می‌کنم شفاف هستی. به هر حال اگر فرصتی داشتی، با من تماس بگیر، دوستت دارم.

به گزارش «نیویورک پست»، این پیام صوتی که به ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، از نسخه پشتیبان آیفون قدیمی هانتر در لپ‌تاپ رها شده‌اش به دست آمده و پس از آن منتشر شد که نیویورک تایمز مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن جزئیات روابط هانتر با «یه جیان‌مینگ» رئیس سابق غول نفتی چینی سی‌ئی‌اف‌سی CEFCکه در سال ۲۰۱۸ به اتهام رشوه در این کشور دستگیر شد را منتشر کرد.

بایدن در این پیام می‌گوید: هی رفیق، پدر باهات حرف می‌زند. ساعت ۸:۱۵ چهارشنبه شب است. اگه فرصت کردی با من تماس بگیر. مسئله فوری نیست فقط می‌خواستم باهات حرف بزنم.

او در ادامه می‌گوید: فکر می‌کردم مقاله‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد و فردا در (نیویورک) تایمز چاپ می‌شود، خوب است.

معاملات تجاری چینی هانتر بایدن

پیش‌تر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از ملاقات خصوصی یه جیان‌مینگ و هانتر در میامی در مه ۲۰۱۷ خبر داد. همچنین زمانی که «پاتریک هو» از دستیاران ارشد یه توسط اف‌بی‌آی به اتهام فساد و رشوه در سال ۲۰۱۷ دستگیر شد، طبق گزارش‌ها هو با جیمز بایدن برادر جو بایدن تماس گرفت. وی بعداً به نیویورک تایمز گفت که معتقد است این تماس برای برادرزاده‌اش هانتر بوده است.

بر اساس یک نامه افشا شده، شرکت سی‌ئی‌اف‌سی همچنین یک میلیون دلار به هانتر پرداخت کرد تا یک وکیل مستقر در ایالات متحده برای هو که هانتر زمانی او را «رئیس جاسوسی چین» می‌نامید، پیدا کند.

این در حالی است که بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود، بارها هرگونه اطلاع از معاملات تجاری پسرش در خارج از آمریکا را رد کرد. بایدن در گردهمایی مالی دموکرات‌ها در آیووا در سال ۲۰۱۹، با متهم کردن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به تلاش برای لکه‌دار کردن خود گفت: من هرگز با پسرم در مورد معاملات تجاری او در خارج از کشور صحبت نکرده‌ام.

در جریان دومین مناظره ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، بایدن حتی ادعا کرد که داستان‌های مربوط به لپ‌تاپ پسرش ساخته و پرداخته روس‌هاست. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از زمان روی کار آمدن، چنین اتهاماتی را در چندین نوبت چه شخصا و چه از طریق سخنگویان مطبوعاتی خود رد کرده است. کاخ سفید حاضر به اظهارنظر درباره پیام صوتی بایدن برای پسرش نشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید