چه بر سر سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب قم آمد؟ فرماندار قم پاسخ داد

کدخبر: ۵۰۶۳۸۶
اقتصادنیوز: فرماندار قم اظهار داشت: پس از وقایع تلخ اخیر و مرگ دو کودک به علت حمله سگ های ولگرد، ۳۰۰ سگ بلاصاحب و ولگرد از سطح شهرک دامشهر قم جمع آوری شد.
چه بر سر سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب قم آمد؟ فرماندار قم پاسخ داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان قم گفت: پس از وقایع تلخ اخیر و مرگ دو کودک به علت حمله سگ های ولگرد، ۳۰۰ سگ بلاصاحب و ولگرد از سطح شهرک دامشهر قم جمع آوری شد.

عباس ذاکریان روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از دامشهر قم اظهار داشت: با توجه به این که جمعه گذشته ضرب الاجل یک هفته‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و ولگرد از سطح دامشهر قم داده بودیم امروز برای پیگیری مصوبات از منطقه بازدید به عمل آمد.

وی عنوان کرد: روند جمع آوری سگ‌های ولگرد و بدون صاحب اکنون در دامشهر به خوبی پیگیری می‌شود و تعداد قابل توجهی از آنهاجمع آوری شده و به محل سایت نگهداری شهرداری قم منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به این که طرح هم چنان ادامه دارد ابراز داشت: شناسایی و شناسنامه دار کردن سگ‌های دارای صاحب و ملزم کردم افراد به پر کردن فرم مسئولیت پذیری و هم چنین انجام واکسیناسیون سگ‌ها نیز که عمدتا از سگ های نگهبان هستند در دستور کار قرار دارد.

فرماندار قم گفت: هنوز در شناسنامه دار کردن سگ‌های نگهبان دچار ضعف هستیم و در بازدید سرزده‌ای که از برخی دامداری‌ها انجام شد مشاهده گردید که سگ‌های نگهبان فاقد شناسنامه هستند.

وی ادامه شد: قرار است دامپزشکی قم گروه‌های بازرسی را به دامشهر اعزام کند تا ضمن بازرسی برای سگ ‌ای نگهبان شناسنامه تهیه شده و واکسیناسیون صورت پذیرد.

وی مسئولان دامداری‌ها را ملزم به تهیه کارت واکسن و شناسنامه برای سگ‌های نگهبان عنوان کرد و افزود: ۲ مورد امتناع در این زمینه داشتیم که موارد به دستگاه قضایی معرفی شدند و باید از مسئولان دادسرای قم که برای مدیریت قضیه سگ های ولگرد همکاری خوبی دارند تقدیر کرد.

طی ۱۰ روز اخیر، چهار مورد گازگرفتگی و حمله سگ به انسان در منطقه دامشهر رخ داده که از این بین ۲ مورد به سگ‌های ولگرد و ۲ مورد نیز مربوط به سگ‌های گله و دامداری‌ها بوده که در پی آن ۲ کودک خردسال جان خود را از دست دادند.

شهرک صنعتی دامشهر قم به مساحت ۶۶۴ هکتار، در سال ۷۵ در کیلومتر ۱۳ محور قم - جعفریه احداث شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید